تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

عبدالله عبدالله به کابل بازگشت

رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان پس از یک سفر ۴۳ روزه به هند امروز به کابل بازگشت.

عبدالله عبدالله

  رویداد۲۴ به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان که در سفری به هند رفته بود، پس از ۴۳ روز امروز شنبه به کابل بازگشت.

رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان در اظهاراتی در این خصوص به رسانه‌ها گفت: آرزو دارم مردم افغانستان در آرامش و در سایه عدالت زندگی کنند. از طالبان می‌خواهیم تا در این زمینه تلاش کنند.


بیشتر بخوانید: طالبان پنج نهاد دولتی را منحل کرد


عبدالله عبدالله در جریان اقامت خود در کشور هند با برخی مقام‌های خارجی از جمله «توماس وست» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور افغانستان در دهلی نو گفتگو کرد.

گفتنی است که دولت موقت طالبان در افغانستان پس از تسلط بر کابل در ۱۵ ماه آگوست سال ۲۰۲۲ میلادی، محدودیت‌هایی برای سفر خارجی عبدالله، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق و فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا وضع کرده بود.

به گزارش رسانه‌های افغانستان عبدالله و مسلمیار تا کنون سفر خارجی داشته، اما طالبان به کرزی اجازه خروج از کابل را نداده اند. پیش از این طالبان مانع سفر وی جهت شرکت در مراسم خاک سپاری خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات متحده عربی شده بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: افغانستان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
احسان معتمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
1
وجود عبدالله عبدالله در بین طالبان مانند یک خورشید تابان است امیدوارم خدای متعال طالبان را نابود کند اگر حامد کرزی و عبدالله باهم باشند می‌توانند به آرامی و در مدت زمان ، بر روی طالبان موثری باشند و این گروه منحرف جنایتکار وحشی خارج شده از اسلام که مردم افغانستان را زندانی کرده اند ، البته این گروه وحشی اگر مدت زیادی قدرت در دستشان باشد در جامعه جهانی ذوب شده و کم کم آنها کراوات می بندد و به عیش و نوش خواهند پرداخت ، و از قوانین الکی که آنها را به اسلام منتسب میکنند دور خواهند شد
نظرات شما
پیشخوان