تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

قیمت اجناس ساعتی تغییر می‌کند/ یارانه گرانی‌ها را پوشش نمی‌دهد

نظری گفت: الان نه چهار کالا بلکه صد‌ها کالا گران شده است. آقایان به این مسئله توجه داشته باشند که بسیاری از کالا‌ها از قیمت سایر کالا‌ها تبعیت می‌کنند

قیمت اجناس ساعتی تغییر می‌کند/ یارانه گرانی‌ها را پوشش نمی‌دهد

رویداد۲۴ عصرایران نوشت: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی کالا‌ها در کشور، گفت: قیمت اجناس ساعتی تغییر می‌کند، این در حالی است که دولت در قانون بودجه مکلف شده است که قیمت اقلام اساسی را براساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ ارائه دهد، اما واقعیت قیمت کالا‌ها و بویژه مواد غذایی چنین مسئله‌ای را بیان نمی‌کند.

سید غنی نظری با بیان این مطلب گفت: مجلس مصر است که قانون بودجه اجرایی شود بزرگترین مشکل ما اظهار نظر افراد غیرمرتبط در دولت است آن آقایی که اظهار نظر کرده است که چهار کالا گران می‌شود در حوزه مسئولیت این موضوع نیست چراکه الان نه چهار کالا بلکه صد‌ها کالا گران شده است. آقایان به این مسئله توجه داشته باشند که بسیاری از کالا‌ها از قیمت سایر کالا‌ها تبعیت می‌کنند کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای هستند و در تولید نقش دارند.

وی ادامه داد: یک لاستیک ماشین که ۳۰درصد و بی ضابطه گران می‌شود باعث می‌شود که اتوماتیک وار حمل و نقل در کشور گران شود.

بنده عضو شورای عالی بیمه کشور هستم نمی‌دانم چرا باید نرخ بیمه اینقدر گران شود. شرکت‌های بیمه کمتر از سی درصد خسارت می‌دهند ۷۰درصدشان سود است و این گرانی‌ها غیرقانونی و بی ضابطه است. بهانه می‌آورند که، چون دیه گران می‌شود بیمه هم باید گران شود مگر چه تعدادتصادف منجر به فوت یا منجر به جرح داریم که باید بیمه گران شود.


بیشتر بخوانید: کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی درباره گرانی‌ها


نظری تاکید کرد: ایرادی که ما داریم این است که فکر می‌کنیم باید هرسال در یکم فروردین همه چیز گران شود و این ضعف نظارت هم از مجلس و هم از دولت است.

وی گفت: دولت قول داده است که در مورد کنترل قیمت‌ها کار کند مدعی هستند که یارانه‌های که می‌دهند می‌تواند پوشش دهد، اما واقعیت این است که این یارانه پوشش نمی‌دهد. اینکه در صداوسیما اعلام می‌کنند که قیمت روغن تغییر نکرده است و خانواده چند نفری از یارانه اش مبلغی هم اضافه می‌آورد دروغ است نباید اطلاعات غلط به مردم بدهند.

نماینده خلخال در مجلس گفت: مجموعه عوامل داخلی و خارجی در تورم موثر است. دولت باید به عنوان متولی اجرایی کشور برنامه‌های اقتصادی مناسبی برای سروسامان دادن به وضعیت فعلی داشته باشد. طاقت مردم تمام شده است مردم ما مردم شریفی هستند برخی از آن‌ها با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند.

ما انتظار داریم دولت برنامه داشته باشد که این گرانی‌ها کنترل شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان