تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

گرجستان اولین مورد ویروس آبله میمون را تأیید کرد

به گفته مقامات بهداشتی گرجستان، اولین مورد ویروس آبله میمون اخیراً در این کشور ثبت شد و مرکز ملی کنترل بیماری نیز این مورد را تأیید کرد.

 ویروس آبله میمونرویداد۲۴ مرکز ملی کنترل بیماری و بهداشت عمومی گزارش داد که اولین مورد آبله میمون در گرجستان شناسایی شد. به گفته این مرکز، این بیمار به سطح خفیف ویروس مبتلا بود و پس از مدت کوتاهی از بیمارستان مرخص شد. بر اساس این بیانیه، هیچ نشانه بالینی از ویروس در افرادی که بیمار با آنها تماس داشته است، مشاهده نشد. در حالی که NCDC (مرکز ملی کنترل بیماری) زمان دقیق و جزئیات تشخیص بیمار را مشخص نکرده است، می‌گوید که بیمار سابقه سفر به اروپا را داشته است.

مرکز ملی کنترل بیماری ضمن توضیح اینکه آبله میمون یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و عمدتاً از جوندگان و پستانداران به انسان منتقل می‌شود، گفت: این بیماری می‌تواند از طریق مجاری تنفسی، در تماس مستقیم با مایعات بیولوژیکی آلوده یا با وسایل آلوده و وسایل شخصی انتقال پیدا کند.


بیشتر بخوانید: افزایش ۲۰۳ درصدی آبله میمون، تنها در یک هفته


NCDC همچنین گفت که علائم بالینی این ویروس، شبیه به عفونت آبله است، در حالی که دوره بهبود بین ۵ تا ۲۱ روز است و علائم در عرض ۵ روز ظاهر می‌شوند. آبله میمون علائمی مشابه ویروس آنفولانزا مانند لرز، تب، درد سر و عضلات، کمر درد، ضعف و تورم غدد لنفاوی (لنفادنوپاتی) دارد.

آبله میمون اولین بار در سال ۱۹۷۰ در جمهوری دموکراتیک کنگو در انسان ثبت شد و از آن زمان تا کنون، به حدود ۱۲ کشور گسترش یافته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان