تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی:

بخشی از دوربین‌های فراپادمانی قطع می‌شود/سرعت غنی سازی بالاتر و سانتریفیوژ‌های جدید نصب خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق تصمیمات اتخاذشده، بخشی از دوربین‌های فراپادمانی قطع می‌شود، سرعت غنی سازی بالاتر می‌رود و سانتریفیوژ‌های جدید نصب خواهد شد.

بخشی از دوربین‌های فراپادمانی قطع می‌شود/سرعت غنی سازی بالاتر و سانتریفیوژ‌های جدید نصب خواهد شد

رویداد۲۴ زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه این قطعنامه تحت تأثیر لابی صهیونیسم صادر شده است، گفت: صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران نباید بیشتر از آنچه گذشت، به این حسن‌نیت و شفاف‌سازی خود ادامه دهد.

به گزارش فارس، الهیان درخصوص قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام، افزود: متأسفانه در این قطعنامه جمهوری اسلامی ایران به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم شد که این پاسخ به حسن‌نیت و شفافیت ایران کاملاً غیرمنصفانه، سیاسی و مغرضانه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این قطعنامه ضد ایرانی قاعدتاً باید همین دوربین‌ها هم قطع شود. مطالبه مجلس افزایش سرعت غنی‌سازی است که این اتفاق افتاد و ما نشستی هفته گذشته با مسئولان سازمان انرژی اتمی در این خصوص داشتیم. پاسخ ایران به این قطعنامه این است که ملت ایران تحت تأثیر فشار و تحمیل قرار نمی‌گیرد و این نوع اقدامات، اثر معکوس بر همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، باید بخشی از دوربین‌ها قطع می‌شد که بر اساس حسن نیت ایران، این دوربین‌ها قطع نشد و ضبط ادامه پیدا کرد. البته این مسئله مورد انتقاد مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار گرفت.

الهیان اظهار داشت: نیاز بود که این پاسخ مقتدرانه به طرف مقابل داده شود تا آنان تلقی نکنند که همکاری ایران با آژانس باید فراتر از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باشد. ما معتقدیم که باید از حقوق ملت ایران و حق مسلم هسته‌ای کشورمان در مسیر صلح آمیز دفاع شود.


بیشتر بخوانید:  کوثری: قطعنامه شورای حکام بر مذاکرات تاثیری ندارد/ بحث تعلیق عضویت ایران در ان پی تی اصلا در مجلس مطرح نیست


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سانتریفیوژ‌های جدید نصب خواهد شد، تاکید کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، بخشی از دوربین‌های فراپادمانی قطع می‌شود، سرعت غنی سازی بالاتر می‌رود و سانتریفیوژ‌های جدید نصب خواهد شد.

وی افزود: از طرف دیگر، تأثیر منفی این نوع اقدامات و صدور قطعنامه علیه ایران بر مذاکرات هسته‌ای مسجل است و ما باید در مسیر مذاکرات هسته‌ای تجدیدنظر کنیم چرا که پاسخ حسن نیت و همکاری جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه‌هایی است که علیه ایران صادر می‌شود. بر اساس اصل حکمت و عزت ملت ایران، باید پاسخ قاطع به طرف مقابل داده شود.

وی تاکید کرد: چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه به شکست بیانجامد، مسیر پیشرفت و اقتدار ایران در گام دوم انقلاب طی خواهد شد. مهم این است که مسیر انتفاع اقتصادی ملت ایران و پیشرفت کشور به دست جوانان خودمان طی شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان