تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

موانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه مدافعان سند ۲۰۳۰ در سازمان برنامه و بودجه مانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان می‌شوند، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز به دلیل ممانعت افرادی در صندوق بازنشستگی کشور اجرا نمی‌شود.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز سه شنبه ۳۱ خرداد رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

محمد وحیدی در نشست علنی مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزیر کشور، گفت: از نزدیک شاهد بودم سیلابی مخرب چند روستای بخش غلامان حوزه انتخابیه را آسیب جدی وارد کرد لذا لازم است برای رفع گرفتاری مردم دستور ویژه صادر کنید.

    وی افزود: عدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان به دلیل تصمیمات مدافعان سند ۲۰۳۰ در سازمان برنامه و بودجه است لذا آن ها بانیان وضع موجود هستند و همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گیر تصمیمات کسانی است که در صندوق بازنشستگی کشوری هستند و آن ها مانعی مهم شده اند.

    وحیدی افزود: نگاه سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران از نکات مبهمی است که اثرات آن در استعفای وزیر کار دیده شد لذا امیدوارم عبرت گرفته و این موضوع را برای همیشه حل کنند.

    انتقاد نماینده مجلس از بی برنامگی در ساماندهی یارانه ها

    علی پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جزییات ساماندهی یارانه‌ها اظهار داشت: ساماندهی یارانه تصمیم مشترک دولت و مجلس بود؛ لیکن در بودجه برابر تصمیم اتخاذ شده عمل نشده است؛ با اجرای ناقص ضعف‌های آن مشخص شده است دولت انقلابی باید اقدام عاجلی در این راستا داشته باشد و به نظرات، نکات و نمایندگان مجلس  و اقتصاددان کشور در این راستا توجه داشته باشد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: رساندن یارانه به دست کسانی که باید مورد حمایت قرار بگیرند و حذف رانت  و مبارزه با فساد کار بسیار ارزنده‌ای است؛ آزاد سازی قیمت چهار الی پنج  قلم کالا بدون فراهم کردن برنامه جایگزین برای آن همراه  برآورد و تخمین  اشتباه دست اندرکاران از اثرات تورمی موجب افزایش قیمت ده‌ها و صدها قلم کالا شده است؛ این مسئله بر اقشار مختلف جامعه فشار طاقت فرسا را وارد کرده است .

    وزیر صمت جسارت استعفا داشته باشد

    شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس گفت: انتظار داریم مابقی وزرای ناکارآمد به ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت مانند وزیر کار چنین جسارتی داشته باشند و استعفا دهد و از سر یک سازمان عریض و طویل و درعین حال موثر دست بردارد.

    طرح اجاره بها در صحن علنی بررسی می شود

    محمدحسین فرهنگی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای با استناد به مواد ۱۶۱، ۱۰۰، ۱۹۴، ۱۶ و ۲۳، گفت: براساس اصل ۶۵ قانون اساسی مجلس باید براساس آئین نامه اداره شود؛ دستوری که هم اکنون به آن وارد شدید مغایر با ماده ۱۶۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس است زیرا براساس این ماده در صورتی که گزارش کمیسیون درباره طرح های دو فوریتی در موعد مقرر ارائه نشود طرح یا لایحه موردنظر عینا باید در دستورکار قرار گیرد، این در حالی است که مجلس به دوفوریت طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن رأی داد اما با وجود گذشت ۵ جلسه از آن تاکنون این طرح در دستورکار قرار نگرفته است.

    انتقاد شدید نماینده مجلس از بانکی پور

    سیدغنی نظری خانقاه در تذکر به نماینده پیشنهاد دهنده در رابطه با ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه، افزود: اینکه برخی دوستان مطالبی درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه به بهانه توسعه روابط فرهنگی مطرح کرده اند غلط است.

    نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود رئیس مجلس شورای اسلامی فرصتی دهد تا وی از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

    شان و منزلت زنان باید حفظ شود

      فاطمه قاسم پور در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به توان مجلس انقلابی قانون تعالی جمعیت تصویب شد لذا امروز نظارت بر اجرای این قانون بر تک تک نمایندگان و البته هیأت رئیسه مجلس واجب است.

    وی افزود: مجلس کنونی علاوه بر قانونگذاری در حوزه جوانی جمعیت، اصلاح قانون تسهیل ازدواج، اصلاح قانون حمایت از خانواده و لایحه حمایت زنان در برابر خشونت را با جلب نظر نخبگان پیگیری می‌کند فلذا نباید با یکسری اظهارنظرها که نهایتاً جامعه زنان را که کریمانه به دنبال احقاق حقوقشان هستند را ملتهب کنیم و این کار در شأن مجلس نیست لذا از این تریبون به تمام زنان و دختران و مردان غیور سرزمین خود اعلام می‌کنم که حفظ شأن و منزلت آنها را بر خود واجب می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم.

    موافقت مجلس با اصلاح لایحه درآمد پایدار

     نمایندگان مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاحات اعمال شده توسط گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص لایحه دوفوریتی درآمدپایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاریها با ۱۸۴ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


    بیشتر بخوانید: بلاتکلیفی طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۱۰ سال/ علت چیست؟


    تذکر نماینده مجلس درباره فشار اجاره بها

    محمدتقی نقدعلی در نشست علنی مجلس در تذکری شفاهی با بیان اینکه سریعا نتیجه جلسه شب گذشته سران قوا که درباره اجاره و وضعیت مستاجران تشکیل شد، اعلام شود، گفت: به داد مستاجران برسید، اشک علما درآمده است و باید تدبیری شود ضمن آنکه مصوبه افزایش صرفا ۱۵ تا ۲۵ درصد اجاره بها هم عملی نمی شود و امروز مستاجران به «چه کنم چه کنم؟!» افتاده اند و از ما سوال می کنند مجلس چه کاری می خواهد برای این وضعیت انجام دهد در حالی که مصوبه اخیر مجلس زمین مانده است.

    مصوبات مجلس درباره بررسی شکایت ها در دیوان عدالت اداری

    نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری با ماده ۱۱ این طرح با ۱۸۵ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع موافقت کردند.

    براساس ماده ۱۱ طرح مذکور؛ تبصره ماده (۱۱) قانون حذف می‌شود.در ادامه نمایندگان به بررسی ماده ۱۲ طرح پرداخته و پیشنهاداتی نیز از سوی وکلای مردم در خانه ملت برای اصلاح این ماده مطرح شد.

    بررسی طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در مجلس

    نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی  گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری (ارجاع از جلسه علنی) با ماده ۴۶ این طرح درباره شرایط تصمیم گیری در هیات های تخصصی با ۱۶۵ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

    اعتراض کارکنان دانشگاه آزاد درباره بیمه بیکاری

     محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی مجلس در تذکری با استناد به ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به هیأت رئیسه مجلس، گفت: مدتی که بحث دانشگاه آزاد مطرح شد و نمونه‌های مشابه، برخی از آقایان مرتب به کمیسیون‌ها آمده و درخواست داشتند که به فلان موضوع رأی دهیم یا ندهیم لذا تقاضا دارم نسبت به این موضوع تدابیر لازم را بیندیشید ضمن آن که در دانشگاه آزاد ۳ درصد به عنوان بیمه بیکاری از حقوق کارکنان کم می‌شود اما به حساب تأمین اجتماعی واریز نشده است به همین دلیل به هر شعبه دانشگاه آزاد سر بزنیم متوجه خواهیم شد که کارکنان نسبت به این موضوع معترض هستند.

    رسیدگی به تظلمات نسبت به تصمیمات دانشگاه آزاد

    نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را در دستور کار داشتند که پیشتر بخش هایی از آن را به تصویب رسانده بودند و موادی از آن برای اصلاحات به کمیسیون ارجاع شده بود.

    در جریان بررسی طرح مذکور، نمایندگان با ماده ۸ این طرح موافقت کردند.

    آغاز صحن علنی مجلس در ۲۹ خرداد

    جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۹دقیقه و با حضور ۲۱۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.

    حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

    ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری (ارجاع از جلسه علنی)

    گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها (اعاده شده از شورای نگهبان ۳)

    گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی

    گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

    ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار (ارجاع از جلسه علنی)

    گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده(۳۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس

    گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ (در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس)

    گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکت‌های وابسته خصوصاً شستا(در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس)

    انتخاب یک نماینده از هر یک از کمیسیون‌های(اقتصادی- کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست- آموزش، تحقیقات و فناوری- صنایع و معادن) به عنوان ناظر در شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان

    بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح حذف تبصره ت ماده یک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

    بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح ایجاد مدیریت متمرکز جهت تامین ماشین آلات و امکانات لجستیک در حوادث غیرمترقبه.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان