تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

وزیر کشور: دلیلی برای عدم تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن وجود ندارد

وزیر کشور از طرح واگذاری اختیارات و ابزار‌های قانونی به استانداران برای ساخت مسکن خبر داد و گفت دلیلی برای عدم تحقق ساخت چهار میلیون مسکن وجود ندارد.

وزیر کشور: دلیلی برای عدم تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن وجود ندارد

رویداد۲۴ به گزارش ایلنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در همایش معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد این وزارتخانه در محل وزارت کشور برگزار شد؛ افزود: ساخت و تامین مسکن برای شهروندان عزیز کشور مسئولیت همه دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی است و باید هر دستگاهی سهم خود را در این عرصه ایفا کند.

وی با بیان اینکه مسکن پایه و اساس زندگی است؛ گفت: فقدان مسکن مناسب باعث پیدایی و بروز مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی از قبیل فقر و گسترش حاشیه نشینی می‌شود و برای همین باید توجه و اولویتی اساسی به تامین مسکن برای متقاضیان داشته باشیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه با توجه به ابعاد مختلف مساله مسکن، نیازمند همت ملی در این عرصه هستیم؛ گفت: معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور با حضور در میدان عملیات به تحقق شعار دولت در ساخت مسکن کمک لازم را داشته باشند.

وحیدی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای عدم تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور وجود ندارد؛ گفت: باید در نظر داشته باشیم که فعال شدن صنعت مسکن در به حرکت افتادن سایر صنایع کشور کمک کننده است.

وی تامین مسکن را باعث ارتقای سرمایه و امید اجتماعی در کشور دانست و افزود: در صحبت‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است، همه اختیارات و ابزار‌های قانونی برای تحقق مسکن به استانداران اعطا می‌شود.


بیشتر بخوانید: وعده وزیر راه و شهرسازی به مردم: خیال مستاجرین تخت! +فیلم


وزیر کشور تصریح کرد: در ساخت مسکن، رویکرد دولت چند بعدی است و تلاش بر این است که همه امکانات و نیاز‌های مردم، چون مدرسه، پارک، مساجد هم احداث شود.

پایش افراد واجد شرایط برای نهضت مسکن ملی از دیگر محور‌های مورد اشاره دکتر وحیدی بود که گفت: بایستی با شناسایی دقیق و اصولی، مسکن برای افراد نیازمند اختصاص یابد.

وی به ضرورت توجه به ظرفیت بافت‌های فرسوده در نهضت ملی مسکن هم اشاره کرد و افزود: در این خصوص شهرداری‌ها و شرکت بازآفرینی شهری باید با ظرفیت بیشتری وارد عمل شوند.

وزیر کشور همچنین آمایش سرزمینی و توزیع مناسب جمعیت در ساخت مسکن را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نهضت ملی مسکن طرحی متناسب با ظرفیت‌ها و نیاز‌های استانی است و این مهم باید مورد توجه استانداران سراسر کشور قرار گیرد.

وحیدی ایجاد شرایط برای مهاجرت معکوس را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید در ساخت مسکن تلاش کنیم که مهاجرت معکوس از کلان شهر‌ها به شهر‌ها و از شهر‌های کوچک به روستا‌ها انجام شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان