تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

آخرین آمار ویروس کرونا در ایران؛ ۷۲۳۷۱۵۶ نفر مبتلا و ۱۴۱۳۸۶ نفر فوتی

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: برای چهارمین بار در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جان باختگان این بیماری، ۱۴۱ هزار و ۳۸۶ نفر باقی ماند.

آخرین آمار ویروس کرونا در ایران؛ ۷۲۳7156 نفر مبتلا و ۱۴۱۳۸۶ نفر فوتی
رویداد۲۴از دیروز تا امروز ۷ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

 به گزارش وبدا، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید. تا کنون ۷ میلیون ۶۲ هزار و ۱۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۱۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۱۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۲۹۴ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۹۵۹ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۱۵۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۴۱۱ دُز رسید.


بیشتر بخوانید: بررسی وضعیت پاندمی کرونا در ایران و جهان


در شبانه روز گذشته ۱۵ هزار و ۹۲۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده‌های مختلف انتظامی، بسیج نیرو‌های جهادی و ... مساجد، مراکز، استادیوم‌ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و ما رکورد جهانی داریم که نشان دهنده قدرت است.

وی افزود: با استفاده از نوع واکسن نو ترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان