تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

جیره‌بندی سوخت در سریلانکا بدنبال بحران اقتصادی

به دلیل بحران انرژی توزیع سوخت در سریلانکا محدود شد. مقامات اعلام کرده‌اند تنها نهاد‌های مهم و خدمات ضروری می‌توانند از سوخت استفاده کنند.

جیره‌بندی سوخت در سریلانکا بدنبال بحران اقتصادیرویداد۲۴ سریلانکا فروش سوخت برای وسایل نقلیه غیرضروری را به حالت تعلیق درآورده است. در حال حاضر این کشور با بدترین بحران اقتصادی خود در دهه‌های اخیر مواجه است.

مقامات گفته‌اند تنها اتوبوس ها، قطار‌ها و وسایل نقلیه‌ای که برای خدمات پزشکی و حمل و نقل مواد غذایی استفاده می‌شوند مجاز به دریافت سوخت خواهند بود. مدارس در مناطق شهری تعطیل شده اند و مقامات به ۲۲ میلیون شهروند این کشور گفته اند که دورکاری کنند.

این روز‌ها سریلانکا بدترین بحران سیاسی و اقتصادی از زمان استقلال در سال ۱۹۴۸ تاکنون را تجربه می‌کند. گفته می‌شود این کشور بدهی خارجی ۵۱ میلیارد دلاری خود را پرداخت نکرد، چراکه منتظر بود که ساختار تعهداتش تحت برنامه اصلاح اقتصادی با حمایت صندوق بین المللی تغییر کند. کمبود ارز باعث شده است سریلانکا با کمبود شدید مواد غذایی و سوخت مواجه شوند.


بیشتر بخوانید: تظاهرات دانشجویان سریلانکا علیه بحران اقتصادی 


این کشور آسیای جنوبی در حال مذاکره بر سر یک قرارداد مالی است، مقامات سریلانکا در تلاش برای پرداخت هزینه‌های وارداتی مانند سوخت و مواد غذایی هستند.

در تصاویر روز عکس‌هایی از اوضاع نابسامان شهروندان این کشور، در پی جیره‌بندی سوخت در سریلانکا بدنبال بحران اقتصادی را ببینید.

منبع: رویترز

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان