تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۱

گازپروم اعلام «وضعیت اضطراری» کرد / تشدید نگرانی‌های گازی در اروپا

شرکت گازپروم روسیه دست‌کم برای یکی از مشتری‌های اروپایی خود وضعیت موسوم به «شرایط اضطراری» (فورس ماژور) را فعال و اعلام کرده است. یک منبع به خبرگزاری رویترز گفته که این نامه درباره عرضه محصولات گاز از طریق خط لوله نورد‌استریم‌۱ است که یکی از مسیر‌های مهم انتقال گاز به اروپا و فراسوی آن است.

گاز اروپارویداد۲۴ شرکت گازپروم روسیه دست‌کم برای یکی از مشتری‌های اروپایی خود وضعیت موسوم به «شرایط اضطراری» (فورس ماژور) را فعال و اعلام کرده است.

این شرکت غول نفت و گاز که انحصار عرضه گاز روسیه را در اختیار دارد در نامه‌ای به مشتری خود نوشته که نمی‌تواند به دلیل شرایط «فوق‌العاده‌ای» که از کنترل این شرکت خارج است به تعهدات خود برای عرضه گاز عمل کند.

شرکت روسیه‌ای گفته بند «فورس‌ماژور» برای محصولاتی که تاریخ عرضه آنها از ۱۴ ژوئن بوده فعال شده است. این بند زمانی فعال می‌شود که شرکت فروشنده به دلیل عواملی که در کنترل آن نیست با مشکلات جدیدی روبرو می‌شود.


بیشتر بخوانید: جنگ مسکو و کی‌یف فرصت استثنایی برای ایران است


یک منبع به خبرگزاری رویترز گفته که این نامه درباره عرضه محصولات گاز از طریق خط لوله نورد‌استریم‌۱ است که یکی از مسیرهای مهم انتقال گاز به اروپا و فراسوی آن است.

تحلیلگران گفته‌اند این اقدام احتمالاً به تنش‌های میان روسیه و کشورهای غربی که از زمان حمله روسیه به اوکراین شدت گرفته دامن خواهد زد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صادرات گاز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان