تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
نتایج نظرسنجی‌ها در فاصله یک روز مانده به برگزاری انتخابات؛

چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود؟

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود هیلاری کلینتون به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شود اما رقابت بیش ازآنچه تصور می‌شد، سخت شده است.
رویداد۲۴- بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود هیلاری کلینتون به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شود اما رقابت بیش ازآنچه تصور می‌شد، سخت شده است.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از ایندیپندنت، اکثر مؤسسات نظرسنجی از پیش بودن هیلاری کلینتون می‌گویند اما رقابت وی با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان همچنان تنگاتنگ است.

نظرسنجی‌های اخیر نشان داده که کلینتون بین چهار تا پنج درصد از رقیب خود پیش افتاده و در ایالت کلیدی مانند فلوریدا نیز با اختلافی اندک در شرایطی بهتر قرار دارد.

نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز و واشنگتن‌پست از اختلاف یک درصدی دو نامزد خبر داده و کلینتون تنها یک درصد از ترامپ پیش است.

البته بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اشتیاق در مورد نامزدی کلینتون از 51 درصد به 47 درصد کاهش یافته و همین مسئله ترس از کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات هشتم نوامبر را افزایش داده است.

نگرانی کمپین کلینتون این است که در برخی ایالات مهم تعداد رأی‌دهندگان آفریقایی آمریکایی کمتر از حدود چهار سال گذشته است.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، در ایالت کارولینای شمالی که گروه‌های حقوق بشری علیه قوانینی که رأی‌دهندگان سیاه‌پوست را از حقوقشان محروم می‌کند، فعالیت می‌کنند، آرای آفریقایی آمریکایی‌ها 16 درصد کاهش یافته و آرای سفیدپوستان افزایشی 15 درصدی داشته است.

چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود؟


بر اساس  تازه‌ترین نظرسنجی ملی و ایالتی، شانس کلینتون برای پیروزی بسیار بیشتر از ترامپ است. البته امکان پیروزی ترامپ نیز در انتخابات وجود دارد. بر این اساس شانس کلینتون 84 درصد و شانس ترامپ 16 درصد برآورد شده است.


چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود؟

چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود؟
نظرات شما
پیشخوان