تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

ادعای آمریکا درباره سفر پوتین به ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر پوتین به ایران گفت: نشان‌دهنده وضعیت دشواری ست که با آن رو‌به‌روست.

سفر پوتین به ایران

رویداد۲۴ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاها، سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به ایران را نشانه انزوای جهانی مسکو در پی جنگ اوکراین دانست.

وی در ادامه ادعا‌های خود افزود: «اینکه پوتین به آغوش یکی از کشور‌های جهان که تحت بیشترین تحریم‌ها قرار دارد، نشان‌دهنده وضعیت دشواری ست که با آن رو‌به‌روست».

پیش از این نیز، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، طی مواضعی بی‌اساس، مدعی شد که سفر رئیس‌جمهوری روسیه به ایران، میزان انزوای وی را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی دلایل سفر پوتین به تهران مدعی شد که در این خصوص سه نکته وجود دارد: نکته اول میزان انزوای پوتین است که برای دریافت کمک به ایران متوسل شده است، نکته دوم ضعف در صنایع دفاعی روسیه و ناتوانی در تأمین نیاز‌های نظامی در جنگ اوکراین است. مسأله سوم نیز این است که روسیه تصمیمی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین نداشته و تصمیم ندارد با حسن‌نیت وارد گفتگو با کی‌یف شود بلکه در صدد است با خرید پهپاد به عملیات علیه اوکراین ادامه دهد.

کربی افزود که تجهیزات نظامی روسیه از جمله تانک‌ها و هواپیما‌های این کشور قادر به هدف‌گیری دقیق نبوده و به ویژه در ارتباط با قطعات میکروالکترونیک مشکل دارند که به دلیل تحریم قادر نیستند (قطعات) مورد نیاز را وارد کنند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
آمریکا جنایتکار باز هم به فروش سلاح به امارات ادامه می شود و باید مجازات شود. آمریکا در جنایات جنگی امارات درجنگ یمن شریک جرم است. امارات به همراه عربستان سعودی در جنگ یمن از سلاح های آمریکایی استفاده می کند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
عراق چرا به ائتلاف آمریکایی اجازه میده نفت قاچاق سوریه وارد کشورش شود
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
هرگز کمک‌های و حمایت های همه جانبه آمریکا و اروپا به همراه کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 ساله به رژیم صدام دیکتاتور را فراموش نمی‌کنیم‌
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
هرگز حمایت همه جانبه آمریکا و متحدانش به گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین و صدام را فراموش نمی‌کنیم‌

از تظاهرات ضد آمریکایی در استان خوست افغانستان استقبال می کنیم
به آمریکا توصیه می‌کنیم به ائتلاف متجاوز سعودی سلاح ندهد

تصویب قطعنامه ضد علیه ایرانی درشورای حکام آژانس هیچ کمکی به سه کشور اروپایی جنایتکار و هم آمریکا جنایتکار نمی‌کند.
اعمال فشار به ایران به حل موضوع هسته‌ای کمک نمی‌کند.
زمان خلع سلاح اتمی اروپا جنایتکار هم فرا رسیده است.
وقتی که کشورهای غربی نمی خواهند به آمریکا فشار بیاورند تا تحریم‌ها را بردارد وفقط می خواهند ایران باز هم به آنها باج بدهد و خواسته های جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند این توافق همون که روی میز یا زیر میز بماند بهتر است بیخودی بهانه تراشی نکنید به حق ملت ایران باید احترام بگذارید وتحریمهای ظالمانه را لغو کنید بیخودی روسیه ودیگران را مقصر جلوه ندهید ملت ایران حیله های شما را می دانند با این کارها می خواهید مردم را تحریک کنید ولی کور خونده اید

هدف آمریکای جنایتکار از بحران‌‌سازی در لیبی، عراق، سوریه، افغانستان، لبنان، منطقه خلیج‌فارس، یمن، اوکراین و... اولا فروش سلاح به نوکران منطقه‌ای‌اش است تا با درآمدهای هنگفت آن بتواند بر مشکلات داخلی وخیم خود فائق آید و ثانیاً بتواند سایه امنی برای رژیم جعلی که در جهنمی که در آن قرار گرفته است ایجاد کند و دزدان سرزمین فلسطین را از سقوط حفظ کند. زهی خیال باطل، این رژیم قطعا رفتنی است.
دادگاه سوئد یافتن پیام تبریک سال نو از سوی رئیس‌جمهور وقت ایران در تلفن همراه آقای حمید نوری را سندی دال بر ارتباط نزدیک او با مقام‌های ارشد ایران دانسته است.آیا چنین محکمه احمقانه‌ای با اصول اولیه مبانی حقوق و عدالت سازگاری دارد.؟در چنین دادگاهی از حفظ ظاهر هم خبری نبود.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
آمریکا 40 تانکر نفت سوریه را به شمال عراق منتقل کرد/ عراق چرا به ائتلاف آمریکایی اجازه میده نفت قاچاق سوریه وارد کشورش شود.
کمک و حمایت تسلیجات آمریکایی و هم اروپایی و اسرائیلی به اوکراین عامل اصلی جنگ روسیه و اوکراین بوده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در کار است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان