تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

ویرانگرترین سیل‌های رخ داده در ایران

در این گزارش به مهم‌ترین سیل‌های سال‌های اخیر که در استان‌های مختلف رخ داده و صد‌ها نفر از هم‌وطنان را به کام مرگ فرو برده‌ است می‌پردازیم.

سیل‌های مرگبار‌ ایران

رویداد۲۴ مثل هر هفته تعدادی از مردم استهبان برای تفریح آخر هفته به منطقه گردشگری سلطان شهبازی رفتند. مردم در بستر رودخانه خشک شده و لابه‌لای درختان اتراق کرده و مشغول تفریح و بازی شدند. ساعت حدود دو بعدازظهر روز جمعه بود که اکیپ‌هایی به میان مردم آمدند و با هشدار نسبت‌ به احتمال وقوع سیل در رودخانه خشک‌شده، از آن‌ها خواستند که بستر رودخانه را ترک کرده و چندین متر از لبه رودخانه فاصله بگیرند چرا که ممکن است سیل آن‌ها را با خود ببرد.

بعد از این اعلام هشدار تعدادی از افراد حاضر در بستر رودخانه خود را به کنار رودخانه رسانده و آنجا را ترک کردند، اما متأسفانه عده‌ای به این هشدار بی‌توجه بودند و مدعی شدند که در این آفتاب و گرما، سیل کجا بود، اما ساعت به 15 که رسید سیل مهیبی از بالادست شروع به حرکت کرد و کف رودخانه را غرق آب کرد.

به گزارش جامعه ۲۴، بسیاری از خانواده‌ها که همچنان در کف رودخانه بودند با مشاهده اولین علائم آب به سمت مناطق امن رفتند، اما متأسفانه تعداد زیادی از مردم استهبان گرفتار سیل شدند و آب آن‌ها را با خود برد.

تا لحظه تنظیم گزارش ۲۳ نفر در اثر وقوع این سیل جان خود را از دست دادند که جنازه‌های آن‌ها پیدا شد، همچنین هفت نفر مجروح شدند که در همان ساعات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.

درحال‌حاضر جستجو برای پیدا کردن مفقود شده‌های احتمالی همچنان ادامه دارد. در این حادثه ده‌ها خودرو به زیر آب و گل‌ولای فرو رفت و دیگر به دلیل شدت برخورد با زمین و آب قابل‌ استفاده نیست.

در این گزارش به مهم‌ترین سیل‌های سال‌های اخیر که در استان‌های مختلف رخ داده و صد‌ها نفر از هم‌وطنان را به کام مرگ فرو برده‌ است می‌پردازیم.

مرگبار‌ترین سیل ایران با ۵۰۰ کشته

مرگبارترین سیل ایران در تاریخ بیستم مرداد سال 80 در حوزه گرگان‌رود در استان گلستان رخ داد. حجم بارش‌ها به صورتی بود که سد شهید وفایی نیز شکسته شد تا حجم زیادی آب وارد جنگل گلستان و مناطق اطراف شود.

آن‌طور که گفته می‌شد پنج هزار کیلومتر دچار سیلاب شد. بسیاری از خودرو‌ها در آب شناور شد و هزاران دام جان خود را از دست دادند.

در این سیل مرگبار ۵۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها در جنگل و جاده گلستان بودند جان خود را از دست دادند تا مرگ‌بارترین سیل ایران به ثبت برسد.

سیل گلابدره دومین سیل پر تلفات ایران

به گزارش جامعه ۲۴ ، دومین سیل مخرب کشور روز چهارم مرداد سال ۶۶ در تهران رخ داد. شاید کمتر کسی فکر کند که یکی از مرگ‌بارترین سیل‌های کشور در شمال تهران رخ داده‌ است.

ساعت یک بعدازظهر روز چهارم مرداد بارش ۲۸ میلی‌متر باران در دو ساعت باعث شد تا سیل نسبتاً شدیدی در رودخانه گلاب دره ایجاد شده و به دلیل شدت سیلاب سد رودخانه شکسته شد و صد‌ها تن گل‌ولای سنگ و آب وارد محله تجریش و خیابان شریعتی شد.

حجم بارش و زمان رخ دادن سیل به‌حدی غافل‌گیرکننده بود که کاری از دست کسی برنمی‌آمد.

براثر وقوع این سیلاب مرگ‌بار ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و هزاران میلیارد تومان خسارت به شهر وارد شد.

سیل شمال غرب کشور را برد

۲۵ فروردین سال ۹۶ سیل بزرگی در منطقه شمال غرب کشور به‌ویژه در آذرشهر و عجب‌شیر رخ داد. بارش باران به‌حدی زیاد بود که همگی غافل‌گیر شده و حدود ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی شد.

مرگبار‌ترین سیل‌های ایران

این بارش در ۱۵سال قبل‌ از وقوع این سیلاب بی‌سابقه بود.

در این حادثه ۴۸ نفر جان خود را از دست دادند که بیشترین تلفات و مفقودی‌ها مربوط به شهر‌های عجب‌شیر و آذرشهر بود.

سیل مرگبار شمال کشور

به گزارش جامعه ۲۴ ، روز جمعه سیزدهم مهر سال ۹۷ بار دیگر بارندگی‌های شدیدی در شمال کشور آغاز شد و چهار استان گلستان، مازندران، گیلان و خراسان شمالی را درگیر کرد.

مرگبار‌ترین سیل‌های ایران

بر اثر بارش شدید باران، سیل در این استان‌ها به راه افتاد و باعث شد تا سه روز در گیلان آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها را شاهد باشیم. در این سیل ۹ نفر جان خود را از دست دادند.

سیل مرگبار شیراز

استان فارس و به‌ویژه شیراز در فروردین سال ۹۸ روز‌های سیاهی را تجربه کردند. صبح روز پنجم فروردین بارش باران در شیراز و اطراف آن آغاز شد.

بارش پس‌ از حدود یک ساعت و نیم تبدیل به سیلی شد که شهر را دربر گرفت. براساس اعلام مسئولان این شهر طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آب از ارتفاعات باعث وقوع سیل شد.

مرگبار‌ترین سیل‌های ایران

ورودی شیراز و دروازه قرآن مهم‌ترین جایی بود که سیلاب رخ داد. براثر وقوع سیلاب در دروازه قرآن ۲۱ کشته و ۱۳۹ نفر مجروح شدند. همچنین به گفته پلیس در این حادثه ۲۰۰ خودرو دچار تخریب کامل یا خسارت شده‌اند.

این در حالی است که شاهدان عینی ماجرا می‌گویند تلفات سیل دروازه قرآن، بیشتر از ۲۱ نفر و آمار رسمی اعلام شده از سوی مسئولان است.

سیل مرگبار کن

۲۸ تیرماه سال ۹۴ بسیاری برای تفریح به محله کن و سولقان رفتند. بسیاری از جوانان که از گرمای هوا کلافه‌ شده بودند به حاشیه رودخانه کن رفته و تنی به آب زدند.

ساعت حدود یک بعدازظهر بود که به یکباره از بالادست سیلی مهیب وارد رودخانه شد و سیل‌بند کن را نیز تخریب کرد و با شدت بسیار تمام چوب و گل‌ولای را با خود به سمت پایین آورد.

مرگبار‌ترین سیل‌های ایران

بسیاری از افراد حاضر در رودخانه و کنار رودخانه غافل‌گیر شده و نتوانستند در مقابل سیل مقاومت کنند. براثر این حادثه ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند که هشت جسد در محدوده تهران و هشت جسد در استان البرز کشف شد.

این در حالی است که پنج نفر از کشته‌شدگان اهالی یک محله و با یکدیگر دوست بودند و در هنگام وقوع سیلاب در رودخانه مشغول آب‌تنی بوده و فرصت فرار نداشتند.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سیل
نظرات شما
پیشخوان