تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

هشدار سیل به شهرهای جنوبی/ بارش‌ها در کدام شهرها ادامه دارد؟

طی پنج روز آینده بارش در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ سه‌شنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه شرقی فارس، جزایر خلیج فارس و جنوب خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده برای نیمه جنوبی فارس و جنوب استان‌های یزد و بوشهر نیز رخ خواهد داد.

پنجشنبه با کاهش شدت ناپایداری‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان برای نیمه شمالی این استان و همچنین استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بوریر احمد، چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط استان‌های همدان، لرستان و مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

روزهای جمعه و شنبه فعالیت این سامانه در جنوب شرق، جنوب و بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد. طی پنج روز آینده بارش در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.


بیشتر بخوانید: هشدار قرمز هواشناسی؛ بارش‌های تابستانی ادامه دارد +‌فیلم


طی پنج روز آینده به طور متناوب برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و همچنین روزهای سه‌شنبه تا جمعه در دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان وسمنان در بعضی ساعات بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

همچنین طی این مدت به سبب وزش باد در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و غبار رخ می‌دهد. دریای عمان و تنگه هرمز از سه‌شنبه تا پایان هفته و نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس از سه شنبه تا جمعه مواج است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان