تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در امام‌زاده داوود/ تاکنون هشت مصدوم و پنج فوتی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جاری شدن سیلاب و گل و لای در منطقه امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

سیل در امام‌زاده داوود

رویداد۲۴ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر)، سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو فوتی داشت، گفت: جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.
شاهین فتحی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی گفت: تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر) ۸ نفر از هموطنان که مصدوم شده بودند، پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند و دو نفر جان خود را از دست دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ‌های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودان احتمالی، ادامه دارد.

فتحی افزود: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

وی گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی، از دیشب شاهد بارش شدید باران در استان تهران بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دقایقی قبل پیکر یک خانم جوان توسط آتش نشانان از زیر بقایای سیلاب در محلات اطراف امامزاده داوود خارج شد.

وی ادامه داد: پیکر پیدا شده تحویل نیروهای امدادی و اورژانس شد.

وی گفت: با خارج شدن پیکری جدید از زیر گل و لای سیلاب تعداد فوتی‌های سیل امام زاده داوود به ۵ نفر رسید.

فتحی بیان کرد: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی شهرداری منطقه ۵ درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز فردی با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد. اما دقایقی بعد تلفن همراه این فرد خاموش شد با این وجود  با توجه به هشدارهای قبلی هواشناسی، عوامل اورژانس این گزارش را به منزله یک گزارش صحیح تلقی کرده و بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در امامزاده داوود (ع) اعزام شد. مدتی بعد هم  سه دستگاه آمبولانس دیگر به این منطقه اعزام شد و در حال حاضر مجموعا هفت دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل مستقر است.

خالدی با بیان اینکه همزمان اتاق بحران در سازمان اورژانس کشور نیز فعال شده و معاون عملیات اورژانس کشور به محل اعزام شد، گفت: تا حوالی امام‌زاده داوود (ع) خبری از وقوع سیلاب نبود، اما با حضور عوامل اورژانس در این محل مشاهده شد که در چند نقطه رانش زمین رخ داده و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن گل و لای به محوطه داخلی امام‌زاده شده است.

اعزام ۵ گروه نجات از سوی آتش‌نشانی

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز ، درباره ماموریت آتش‌نشانی تهران در سیلاب رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) گفت: این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش‌نشانان تهران به عنوان نیروی کمکی به این محل اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع) ، روستاهای اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده بود، گفت: پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اخبار حوادث ، سیل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
چرا امام‌زاده کمک نکردن؟
نظرات شما
پیشخوان