تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

وزیر بهداشت: ایران قوی‌ترین قدرت پزشکی منطقه است و هیچ ایرانی برای درمان به خارج از کشور نمی‌رود

ایلنا نوشت:وزیر بهداشت در جریان سفر به استان همدان و در جلسه شورای اداری شهرستان درگزین از تصمیم جدید دولت با هدف تقویت صنعت دارو و تولید تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: دیروز در جلسه هیات دولت تصویب شد که کاهش مالیات بر ارزش افزوده در مورد واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی در قالب لایحه به مجلس ارائه شود.

وزیر بهداشت: ایران قوی‌ترین قدرت پزشکی منطقه است و هیچ ایرانی برای درمان به خارج از کشور نمی‌رود

رویداد۲۴ بهرام عین اللهی که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در سفر استانی به همدان به شهرستان در گزین عزیمت کرده بود، در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اجرای طرح دارویار، گفت: این طرح در یک حرکت جهادی در کشور اجرا شد تا منابع کشور، به هدر نرود؛ چراکه فقط ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران از یارانه دارو بهره مند نمی‌شدند بلکه اکثر کشور‌های همسایه، از این یارانه استفاده می‌کردند و بسیاری از دارو‌ها و مواد اولیه، قاچاق می‌شد، اما در دارویار همان منابع در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد تا مستقیما به مصرف کننده داده شود.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار داشت: اجرای طرح جوانی جمعیت و کمک به تحقق سیاست‌های جمعیتی، برای همه ما تکلیف و وظیفه است؛ زیرا رشد ناکافی جمعیت، آینده کشور را به خطر می‌اندازد و مردم باید در زمینه ضرورت‌های جوانی جمعیت، اقناع و تشویق شوند.

وی گفت: یکی از اقدامات شایسته‌ای که امسال با همکاری دولت و مجلس انجام شد، پوشش همگانی بیمه سلامت است؛ به خصوص که با اجرای طرح دارویار، افراد فاقد پوشش بیمه نیز مدت سه ماه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند تا وضعیت دهک بندی آن‌ها مشخص شود؛ بااجرای این طرح باید به سمتی برویم که بیماران دغدغه مالی نداشته باشند. البته تصور برخی بیماران در شهر‌های دوردست این است که همه امکانات در تهران متمرکز شده در حالیکه بسیاری از خدمات مورد نیاز به واسطه دانشگاه‌های علوم پزشکی و با کیفیت مورد انتظار در استان‌ها ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دشمنان نظام در بیش از چهار دهه گذشته، لحظه‌ای خصومت با ایران را رها نکرده اند، گفت: از اوایل انقلاب، دشمنان با روش‌های مختلف از جمله بر پا کردن غائله کردستان و جنگ تحمیلی در پی ضربه زدن به ایران بوده اند؛ در ۸ سال دفاع مقدس، رزمندگان بسیاری شهید شدند و صدمات زیادی به کشور وارد شد. در سال‌های اخیر هم برای مقابله با جمهوری اسلامی، تحریم‌های ناجوانمردانه را اعمال و فشار‌های اقتصادی بسیاری به کشور وارد آوردند، اما مردم قهرمانانه ایستادگی کردند.

عین اللهی گفت: اخیرا پوتین خطاب به مردم روسیه گفته بود که ملت ایران الگوی ایستادگی در مقابل تحریم‌ها هستند. دلیل این جایگاه و این کارکرد الگویی، بزرگترین مولفه جمهوری اسلامی ایران، یعنی مردم است که با دست خالی هشت سال در دفاع مقدس، ایستادند و همچنان تا امروز در جنگ اقتصادی و در برایر مشکلات ناشی از آن، مقاومت می‌ورزند.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به رشد علمی کشور در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه، یادآور شد: دانشمندان ایرانی امروز در دنیا می‌درخشند و قوی‌ترین قدرت پزشکی منطقه از آن ایران است؛ هیچ ایرانی برای درمان به خارج از کشور اعزام نمی‌شود، اما مردم سایر کشور‌ها برای درمان به ایران می‌آیند. در همه گیری کرونا تا وقتی منتظر کمک دشمنان بودیم، مشکلات و مرگ و میر‌های زیادی داشتیم، اما امروز که به همت دانشمندان ایرانی، ۶ مرکز ساخت واکسن در ایران فعال است؛ از این گونه تهدیدات نمی‌هراسیم؛ چراکه زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با آن در کشور ایجاد شده است.

عین اللهی با بیان اینکه امروز پیشرفته‌ترین بایوراکتور‌ها و دستگاه‌ها و تجهیزات تولید واکسن را در کشور داریم، گفت: با این که برخی افراد، آمریکا و اروپا را پیشرفته می‌انگارند، اما میزان مرگ و میر بیماران کووید۱۹ در این کشور‌ها چندین برابر ایران است؛ به طوری که دیروز آماری حدود ۵۴۰ جانباخته کرونا در آمریکا به ثبت رسید.

همچنین حدود ۷۶ درصد از جمعیت ایران واکسینه شده اند، درحالی که این آمار در آمریکا حدود ۶۰ درصد است و این همه گواهی روشن بر قدرت ملت بزرگ ایران در مدیریت کرونا به رغم تمامی مشکلات، تحریم‌ها و فشارهاست.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر‌های استانی رییس جمهور و اعضای دولت، گفت: این سفر‌ها نشان از عزم جدی برای آشنایی و حل مشکلات دارد و درحالی که دولت سیزدهم همانند برخی دولت‌ها می‌توانست از خارج از میدان و از پشت میز و مانیتور مدیریت کند، اما حضور رییس جمهور و وزرا در استانها، حاکی از عزم جدی دولت برای حل مشکلات است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در شرایط کنونی باید همانند دوران دفاع مقدس، در حوزه‌های تولید، صنعت، کشاورزی و خدمت رسانی به مردم ایثار کنیم؛ زیرا کاری که یک صنعتگر، کشاورز یا دامدار در جنگ پنهان اقتصادی انجام می‌دهد، مصداق جهاد فی سبیل الله است و اگر مردم و دولت در کنار یکدیگر باشند، زحمات یکایک ما در موفقیت کشور به بار خواهد نشست.

عین اللهی در حاشیه این مراسم همچنین به لزوم تقویت مراکز و خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان درگزین اشاره و با اشاره به بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت رزن خاطرنشان کرد: بیمارستان در حال ساخت رزن نیاز به توسعه امکانات و تقویت بیشتر دارد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزیر بهداشت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
0
اونجای پدر ادم دروغگو!
همین چند روز پیش برای درمان گوشم رفته بودم ترکیه
چون متخصص های گوش، حلق و بینی ایرانی همه فرار کردن رفتن خارج.
احتمالا چون تکفیری زیاد داره ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان