تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

خط و نشان تکنسین‌ها و سوپرانقلابی‌ها/ مدیران جدید جهادی با شلوارهای گلی می‌آیند!

اگر قالیباف تا پیش از این به سفرهای استانی می‌رفت و مدیران را بازخواست می‌کرد، اما حالا انتقاد از مدیران در سفرهای استانی، به معنای انتقاد از ابراهیم رئیسی است؛ چه آنکه اکنون ابراهیم رئیسی رئیس جمهور است نه حسن روحانی. به همین دلیل است اگر بنا باشد تصویری از مدیریت جهادی برای مخاطبان ارائه شود، از وزیر کشور تا شهردار تهران آماده هستند تا سی سانت کفش و شلوارشان را گلی کنند.

قالیباف و زاکانی

رویداد۲۴ اتفاقات زیادی در پشت پرده سیاست رخ می‌دهد که مردم از آن مطلع نیستند، اما به هر حال نشانه‌های روشن آن در عرصه سیاسی دیده می‌شود. یکی از این اتفاقات، اختلافات جدید جبهه پایداری و حامیان قالیباف است. این اتفاق البته از سال ۸۴ به تناوب رخ داده، اما در فضای غیر انتخاباتی، عموما این اختلافات علنی نمی‌شد.

روزنامه همشهری که هماکنون در اختیار تیم زاکانی است، در گزارشی با عنوان «پشت پرده پارلمان»، حملات تندی علیه قالیباف منتشر کرده و در خلال انتصابات در قوه مقننه، به اختلافات تیم رئیسی و قالیباف پرداخته است؛ چه آنکه مشخصا در بخشی از گزارش اهداف قالیباف را به انتخابات پیوند زده است: «اهدافی که البته چندان بی‌ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیست و همین مساله سبب شده تا مخالفت‌ها با او دوچندان شود.»


بیشتر بخوانید: ریشه اصلی اختلاف در میان اصولگرایان چیست؟


در همان گزارش نوشته شده که به خاطر مسائل انتخاباتی، قالیباف به صورت چراغ خاموش عزل و نصب‌های خود را مجلس انجام می‌دهد: «همه این موارد اما تنها بخشی از اتفاقات رخ داده در پارلمان است، قالیباف پشت پرده نیز همچنان مشغول عزل و نصب است و نیروهای مدنظرش را در سمت‌های مختلف مجلس قرار می‌دهد اما با این تفاوت که این ‌بار هیچ خبری از این انتصاب‌ها در رسانه‌های ارتباط جمعی منتشر نمی‌شود.»

روزنامه تیم زاکانی از انتصابات با عنوان حضور اتوبوسی تیم قالیباف در مجلس یاد کرده است: «رییس فعلی مجلس که روزگاری مدعی شفافیت بود و از لزوم آگاهی مردم از چند و چون اقدامات صورت گرفته در مجلس می‌گفت به صورت پنهانی یارانش را وارد مجلس کرده و اصطلاحا اتوبوس یاران چشم انتظارش را به ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان برساند.»

علاوه بر روزنامه همشهری، صداوسیما هم ظاهرا آن نگاه پیشین را به قالیباف ندارد؛ چناننکه این بار در سفر استانی رئیس مجلس شرایطی دیگر حاکم بود؛ قالیباف عزم یک سفر استانی داشت و گمان می‌کرد مثل دولت روحانی، همه مسئولان در مقابلش ردیف می‌ایستند و شبکه‌های صداوسیما در تمام بخش‌های خبری نشان می‌دهند که چطور رئیس مجلس، تک‌تک مسئولان استانی را شماتت می‌کند و تا یکی دو هفته بعد هم مستند‌های بازدید‌های میدانی آقای رئیس از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شود. اما این بار خبری از پوشش گسترده سفر قالیباف نبود؛ این بار شماتت مدیران رئیسی مطرح بود نه مدیران روحانی!

به گزارش رویداد۲۴ صدا و سیما حالا رویکرد تازه‌ای داشت و مدیران آن تمایل نداشتند قالیباف به مدیران رئیسی سرکوفت بزند و دستور بدهد. اگر بنا باشد تصویری از مدیریت جهادی برای مخاطبان ارائه شود، از وزیر کشور تا شهردار تهران آماده هستند تا سی سانت کفش و شلوارشان را گلی کنند. هر دو هم مثل قالیباف از نهاد‌های نظامی آمده‌اند و با کلیدواژه‌های انقلابی و جهادی بین اصولگرایان جایگاه و سرمایه اجتماعی می‌گیرند.

به یاد بیاورید ه زمانی از صداوسیما و دیگر رسانه‌های حاکمیتی به صف بودند تا تصویر قالیباف را با لباس گلی منتشر کنند تا «مدیریت جهادی» به تصویر کشیده شود. حالا اما دیگر نماد این مدیریت به زاکانی تبدیل شده است و این همراهان زاکانی هستند که توسط رسانه‌های اصولگرا پوشش داده می‌شوند.

لباس گلی قالیباف

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی

قالیباف که از کهگویه و بویراحمد برگشت، نشان داد او هم مرد عمل است. اگر چه تا امروز مجلس یازدهم چه در زمینه مشکلات اقتصادی مردم و فشار به قشر ضعیف و... عملکرد موفقی نداشته است، اما این دلیل نمی‌شود که قالیباف در پاسخگویی به رقیبان درون‌جریانی هم ضعیف باشد.

او به صراحت از جایگاه ریاست مجلس از سوپر انقلابی‌ها گلایه کرد و گفت «بنا نیست ما تنبلی کنیم، دهانمان را باز کنیم، هر حرف نپخته‌ای را به زبان بیاوریم و اسم خودمان را بگذاریم انقلابی. به قول حضرت آقا، سوپرانقلابی. بعضی‌ها را نگاه می‌کنیم، هر چه نگاه می‌اندازیم که چه کرده؟ هیچ نکرده. ولی از همه هم طلبکار است. هر کسی هم که یک دیکته‌ای نوشته، ممکن است غلطی هم نوشته، ایراد می‌گیرد که «آقا چرا یک غلط داری؟ خب، تو که هیچ غلطی نکرده‌ای و عمر خودت را تباه کرده‌ای! حداقل تو حق نداری به اسم انقلاب حرف بزنی»

علیمحمد نمازی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اینکه آقای قالیباف، بی‌پروا و شفاف سوپرانقلابی‌ها را مخاطب قرار می‌دهد، می‌گوید «دو احتمال را به وجود می‌آورد؛ یکی اینکه می‌خواهد بگوید با آفت‌هایی که کشور و نظام را تهدید می‌کند مخالف است و هشدار بدهد که شاید دیگران جلوی این‌ها را بگیرند و به مدعیانی که مطلقا مواضع خود را درست می‌دانند، بفهماند که مطلق‌انگاری و صحیح دانستن رفتار‌های خودشان تهدیدی برای نظام است. یک احتمال هم وجود دارد آن هم این موضوع است که از افشاگری‌هایی که درباره خانواده‌اش صورت گرفت، ناراحت است و می‌خواهد با این عنوان و پوشش این اتفاق را محکوم کند. در هر صورت این صحبت‌ها نشان می‌دهد که اگر جمعیتی را با پشتوانه سوپرانقلابی در کشور آزاد بگذاریم و آن‌ها مجاز باشند، هر موضعی خواستند بگیرند و هر اقدامی خواستند انجام دهند، خطر جدی برای نظام دارد. نظام، ملت و کشوری در ثبات و آرامش خواهند بود که محورش حاکمیت قانون باشد.»

محمدصادق کوشکی از چهره‌های اصولگرا در پاسخ به رئیس مجلس، اطرافیان او را چهره‌های کوتاه‌قامتی خواند که به رئیس مجلس مشاوره‌های غلط می‌دهند. او گفته «با توجه به سابقه‌ای که قالیباف از آن برخوردار بوده، وی می‌توانست، نماینده بچه‌های رزمنده، جنگ و جهادگر در درون حاکمیت باشد، اما متاسفانه وی از این ظرفیت به هیچ عنوان استفاده نکرد. این موضوع تحت تاثیر افراد کوتاه‌قامتی که در اطرف وی بودند، اتفاق افتاد، کسانی‌که در جایگاه مشاور او قرار دارند و با مشاور‌های غلطی که به وی می‌دهند، موجب شدند، قالیباف از جایگاهی که می‌توانست به دست بیاورد، دور شود... این افراد که در کسوت مشاور قالیباف حضور دارند، افرادی هستند که به نوعی از قالیباف سوء استفاده می‌کنند. در عرصه سیاسی قالیباف راه را به درستی طی نکرده.»

امیرحسین ثابتی از چهره‌های نزدیک به این جریان هم در شبکه‌های اجتماعی نوشت «قالیباف با پرخاش به منتقدانش، تعریف جدیدی از مفهوم «انقلابی» ارائه داده و آن را مترادف با کارآمدی توصیف کرده. دقیقا یکی از علل مشکلات امروز کشور همین است که تکنوکرات‌ها و تکنسین‌هایی مثل قالیباف به جای بهشتی و مطهری و... وارد مباحث نظری شده و پایشان را در کفش اصحاب اندیشه می‌کنند.»

اما این نمایش پرده‌های دیگری هم داشت. قالیباف روز سه شنبه در جمع ائمه جمعه کشور هم صحبت‌هایی را مطرح کرد که به نظر می‌رسید، مخاطب اصلی آنها، دولت ابراهیم رئیسی باشد. او گفته بود «در بودجه ۱۴۰۰ حقوق مالکانه معادن ۶۰۰۰ میلیارد تومان بود، اما مجلس با پیگیری‌های دقیق و قاطعانه خود در قانون بودجه ۱۴۰۱ این رقم را به ۴۲ هزار میلیارد تومان رساند. این ارقام نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه‌ها به دلیل ضعف در ساختار از بین می‌رود لذا معتقدم مشکل کشور پول نیست، مشکل عرضه و حکمرانی صحیح است.»

البته بعید است قالیباف تنها یک سال بعد از روی کار آمدن رئیسی او را بی‌عرضه خطاب کند. ضمن اینکه بودجه ۱۴۰۰ نیز توسط همین مجلس تصویب شده بود. اما به هر حال کنایه‌های قالیباف، باز هم نزدیکان رئیسی را ناراحت کرده است.

رئیسی چهل روز است که وزیر کار خود را به مجلس معرفی نکرده است و حدود یک ماه است که مهلتی دو ماهه از رئیس مجلس برای تغییر ساختار وزارت صمت گرفته است. اما از هیچکدام از این تغییرات خبری نیست. شاید ریشه اختلافات را بتوان همینجا پیدا کرد. شاید هم اتفاقات دیگری در شرف وقوع است. هرچه که هست، این مسئله نمایان است که اختلافات را نمی‌توان تکذیب کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
3
داداش اختلاف در ذات این جهانه شب وروز بلند و کوتاه چاق و لاغر بین رییسی وقالیباف هم‌ حتما اختلاف هست
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
7
مطلب و تحلیل مثل همیشه عالی خدا قوت
و اما این اقای زاکانی روکشی پوششی با ادبیات سخیف و زشتشون و بی کفایتی ایشون برای همه ثابت شده است.پست شهردار هم که جایزه حمایت ایشون از سید محرومان بود!!!و این نمایش ها و شو بازی کردن هاشون حال مردم رو بهم میزنه.اگر شعور داشت با لباس کار و چکمه میرفت نه اینکه نقش بازی کنه.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
5
خلاصه کلام باید گفت زنده خوران تشنه خون مردم دعوای بدی سر لاشه بیت المال راه انداختند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
1
دو تا آدم بنجل وحقه باز ریاکار پست فطرت
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
2
اقا این زاکانی تمام کارهایش ادااطوارش اخرپوپولیست است سرصبح باتیم عکاس رفتن واین چوری تبلیع کردن به صدخودش بدل خواهدشد واقعا تنفرشدیدی رادربین ملت بوچودمی اورد.
نظرات شما
پیشخوان