تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

احمد خاتمی: درباره بی‌حجاب‌ها اسمی از «دزدها» نگفتم

امام جمعه موقت تهران افزود: من گفتم بسیاری از بی‌حجاب‌ها برخاسته از همین خانواده‌هایی هستند که تدین ندارند؛ این حرفی بود که من زدم. اصلاً در کلام من اسمی از «دزدها» نبود. بعد از خطبه دیدم که منتشر شده فلانی گفته است که اکثر بی‌حجاب‌ها از خانواده دزد‌ها هستند. من به آن خبرنگاری که این کار را کرده است می‌گویم امانت داری شما کجا رفته است؟ یک ماه تا توانستند فحاشی و هتاکی بی‌منطق کردند.

حجاب اجباریرویداد۲۴  سیداحمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: نفاد به معنای زوال است و آنچه نزد شماست از بین می رود و آنچه نزد خداست می ماند.

وی افزود: صدسال آینده قطعا هیچ کدام از ماها نیستیم، آنچنان که صدسال قبل هم کسانی بودند که الان نیستند.این قانون الهی است، پس این یک حیات ماست که از بین می رود.

وی ادامه داد: دیگری سلامتی است که ماندگار نیست. یک ویروس در زاد و ولدش طغیان می‌کند و سرطان می شود. ویروس کرونا در این دو سال چه بر سر بشر آورده است؛ لذا مساله سلامتی هم ماندگار نیست. دیگری مال و ثروت هم است که به همین صورت است.

خاتمی تصریح کرد: چطور ما می توانیم به فرهنگ "ما می توانیم برسیم؟" وقتی که اعتقادمان به ذات ربوبیت الهی باشد.

وی در ادامه خطبه اول نماز جمعه امروز تهران فرا رسیدن ماه محرم را تسلیت گفت.

خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران گفت: این روزها کشور ما حادثه سیل را در فارس و امام زاده داود(ع) تهران دیده و تعدادی از عزیزان به رحمت خدا رفتند و تعدادی هم مصدوم شدند.

وی با اشاره به دیدار امامان جمعه کل کشور با رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان در باب حجاب گفت:ترویج بی حجابی و شبهه افکنی در رابطه با حجاب که در یکی دو هفته اخیر غربی ها به ان دامن می‌زنند، عقده گشایی از تلاش مذبوحانه شان هست. زن ایرانی با چادر در همه عرصه ها خوش درخشیده است و آنها عصبانی شدند و تجلی عصبانیت خود را علیه حجاب نشان داده و سخن گفته‌اند و قرارگاه فرهنگی علیه حجاب و ترویج بی‌حجابی آنجاست و آنها دارند آن‌ را فرماندهی می کنند، این فرمایش اول رهبری بود.

وی افزود: در نوبت قبل بیان کردم که حجاب مبنای قرآنی و فقهی دارد و علما آن را از ضروریات دین می‌دانند و به این شبهه اشاره کردم که برخی می‌گویند شما چرا مشکلات اقتصادی را رها کرده‌اید و به چند تار موی زنان می‌پردازید؟ پاسخ این شبهه را نیز دادم که فریاد ما درباره مشکلات اقتصادی اگر بیش از موضوع حجاب نبوده باشد کمتر نبوده است. بخشی از حرف من را تحریف کردند. گفته بودم بسیاری از کسانی که «بی‌حجاب هستند» اما «شل‌حجابی و کم‌حجابی» را به حرف من اضافه کردند. کم حجابی هم گناه استT اما من درباره «بی‌حجابی» حرف زدم.

امام جمعه موقت تهران افزود: من گفتم بسیاری از بی‌حجاب‌ها برخاسته از همین خانواده‌هایی هستند که تدین ندارند؛ این حرفی بود که من زدم. اصلاً در کلام من اسمی از «دزدها» نبود. بعد از خطبه دیدم که منتشر شده فلانی گفته است که اکثر بی‌حجاب‌ها از خانواده دزدها هستند. من به آن خبرنگاری که این کار را کرده است می‌گویم امانت داری شما کجا رفته است؟ یک ماه تا توانستند فحاشی و هتاکی بی‌منطق کردند.

وی افزود: من گفتم اکثر آنها یعنی برخی از آنها! چه بسا یک خانمی از خانواده متدینی باشد اما از آنها بریده باشد. من گفتم «اکثر»؛ اکثر مفهوم دارد. کلمه دزد را من اصلاً نگفتم؛ هم تلویزیون این خطبه‌ها را پخش کرده است و مردم دیده‌اند و هم مکتوب خطبه‌ها که از ابتدا تا انتها آن را می‌نویسم موجود است. از خداوند می‌خواهم به همه ما امانت‌داری را عنایت کند.

خاتمی با اشاره به نحوه و دستورالعمل نهی از منکر در جامعه، گفت: نکته دوم درباره نهی از منکر در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. بر اساس کلام قرآن، «گفتار» که این روزها شامل فضای مجازی نیز می‌شود، باید هفت ویژگی داشته باشد؛ اول، آنکه نحوه بیان نرم باشد. دوم آنکه بیان پاکیزه و طیب باشد. سوم آن است که نحوه بیان به زیبایی باشد و همانگونه که انتظار دارید دیگران با شما سخن بگویند با افراد سخن بگویید. چهارم آنکه نهی از منکر باید محکم و با منطق قوی بیان شود. پنجم آنکه باید صریح و شفاف در این باره حرف زد و نباید قول ما ابهام داشته باشد. ششم آن است که بیان باید خردورزانه باشد و نکته هفتم آن است که نحوه بیان باید بزرگوارانه باشد. مقام معظم رهبری در این موضوعات فرمودند در این موارد به دور از احساسات بی‌مورد و با دلایل روشن باید اهداف غرب را تبیین و روشن کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدارهای اخیر رهبر انقلاب با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اظهار کرد: سخنان رهبر حکیم انقلاب در این دیدارها تجلی عزت، حکمت، مصلحت و بی رودربایستی بود. رهبری به پوتین گفتند از اینکه مردم عادی در جنگ کشته می شوند ناخرسندیم و درقضیه اوکراین اگر ابتکار عمل بدست نمی گرفتید طرف مقابل موجب جنگ می شد و ناتو موجودی خطرناک است و اگر راهش باز شود حد و مرزی ندارد. رهبری به اردوغان نیز گفتند که حفط تمامبت ارضی سوریه مهم است و حمله نظامی به شمال سوریه به ضرر کل منطقه است و به نفع تروریست خواهد بود.


بیشتر بخوانید: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: مردم شاهدند که در ایام انتخابات، مقابله با بدحجابی تعلیق می‌شود!


امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: دهه اول محرم دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است. امام حسین(ع) با بدترین منکر که حکومت یزید بود به مبارزه برخواست. مسئله تقویت اسلامی برجسته‌ترین معروف‌هاست. گسترش عدالت قضایی، فرهنگی، سیاسی از برترین معروف‌هاست. بی حجابی منکری است که باید به سبک قرآنی در این مسئله ورود کرد.

وی در پایان گفت:خطبا در جریان برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام این موضوع را تبیین کنند. دعوای دنیای استکبار و در راس آن امریکا بر سر اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه است. آنها اسلام ناب حاکم در ایران را بر نمی‌تابنند و قصه، قصه دین است. دنیای استکبار بداند نخواهد توانست ایران را از اسلام و قرآن و اهل بیت جدا کند ما تا ابد ایستاده‌ایم. مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام بهترین فرصت برای جهاد تببین و امام حسین علیه‌السلام تجلی جهاد تببین است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
آقا پالون بپوشیم شما راضی میشی؟
نظرات شما
پیشخوان