تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

گران‌ترین خودرو‌های جهان

هر ماه بسیاری از خودرو‌های گران قیمت جدید عرضه می‌شوند و لیست گران‌ترین خودرو‌ها مدام در حال تغییر است. برخی خودرو‌ها برای مدت طولانی در جایگاه شماره ۱ باقی می‌مانند. با فناوری جدید، گران‌ترین خودرو‌های امسال سریع‌تر، هوشمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستند. در این گزارش تصویری گران‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۲ را ببینید.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
لامبورگینی وننو یک خودروی سوپر اسپرت لوکس با تولید محدود و با کارایی بالا است که توسط خودروساز ایتالیایی لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ ساخته شد. مدل وننو برای جشن پنجاهمین سالگرد لامبورگینی ساخته شد. لامبورگینی دهمین خودروی گران قیمت جهان در سال ۲۰۲۲ با هزینه ۴.۵ میلیون دلاری است. لامبورگینی وننو رودستر کارایی آیرودینامیکی یک نمونه اولیه مسابقه‌ای در جاده هارا به خود اختصاص می‌دهد. این خودروی سوپر اسپورت با آیرودینامیک بهینه برای تضمین ثبات در انحنا‌های تیز خصوصیاتی شبیه نمونه اولیه مسابقه‌ای خود را دارد. این خودروی مناسب برای دوستداران ورزش رانندگی است. حداکثر قدرت این خودرو ۵۵۲ کیلو وات و ۸.۴۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور لامبورگینی وننو ۵.۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر سرعت آن ۳۵۶ کیلومتر در ساعت است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
سی سی ایکس آر ترویتا نسخه محدودی از کوئینزیگ سی سی ایکس آر است که دارای پوشش فیبر کربنی الماسی است. این خودرو در بین ۱۰ خودروی لوکس اسپرت برتر جهان در سال ۲۰۲۲ در رتبه نهم قرار دارد. علاوه بر این، یک روش جدید و منحصر به فرد برای ساخت فیبر کربن مورد استفاده برای سی سی ایکس آر ترویتا وجود دارد. با استفاده از این روش جدید و منحصر به فرد، کوئینزیگ موفق شد الیاف را با پوشش الماسی بپوشاند. ترویتا دارای بال دو کربنه منحصر به فرد عقب، سیستم اگزوز Inconel، ترمز‌های سرامیکی کربنی با ABS، سیستم اطلاعات سرگرمی، سیستم نظارت بر لاستیک و سیستم بالابر هیدرولیک است. موتور این خودرو ۴۸۰۰ سی سی حجم: آن ۴.۸ لیتر قدرت سی سی ایکس آر ترویتا ۷۴۹ کیلووات در ۷۰۰۰ دور در دقیقه گشتاور این خودرو: ۱۰۸۰ نیوتن بر متر (۷۹۷ پوند فوت) در ۵۶۰۰ دور در دقیقه حداکثر سرعت: ۴۱۰ کیلومتر در ساعت است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
خودروی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت یک خودروی اسپرت لوکس ۲ نفره است. این اولین خودروی بوگاتی است که به حداکثر سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت می‌رسد. موتور ۸.۰ لیتری W۱۶ است که ۱.۱۷۶ کیلووات یا ۱.۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این، در ۲ آگوست ۲۰۱۹، بوگاتی شیرون اولین خودروی هایپر اسپرت بود که از مرز جادویی ۳۰۰ مایل در ساعت عبور کرد. حجم موتور بوگاتی شیرون ۷۹۹۳ سی سی، حداکثر گشتاور: ۱۶۰۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰-۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر سرعت این خودرو ۴۸۹ کیلومتر در ساعت است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
بوگاتی دیوو یک خودروی اسپرت لوکس با موتور وسط است. این خودرو با قیمت ۶,۰۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا هفتمین خودروی گران قیمت جهان در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. این خودرو توسط شرکت بوگاتی اتومبیلز توسعه و تولید شده است. همچنین نام این خودرو به افتخار راننده مسابقه فرانسوی آلبرت دیوو گرفته شده است. او در دهه ۱۹۲۰ دو بار برای بوگاتی برنده مسابقه تارگا فلوریو شد. بوگاتی دیوو ۸.۰ ثانیه سریعتر از بوگاتی شیرون است. این خودرو در حداکثر سرعت ۴۵۶ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند که ۹۰ کیلوگرم بیشتر از شیرون است. این خودرو دارای یک واحد چهار توربوشارژ W۱۶ است که به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل است. این خودرو سومین خودروی گران قیمت تولید بوگاتی است. سرعت بوگاتی دیوو ۳۸۰ کیلومتر در ساعت است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
مرسدس بنز میباخ اکسلرو یک خودروی اسپرت لوکس با عملکرد بالا است که در سال ۲۰۰۵ در برلین رونمایی شد. این خودرو یکی از ۱۰ خودروی گران قیمت جهان در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۸ میلیون دلار آمریکا است. میباخ اکسلرو حداکثر سرعت ۳۵۱ کیلومتر در ساعت و از شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۴.۴ ثانیه برخوردار است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
بوگاتی چنتو دیه‌چی یک خودروی اسپرت موتور وسط تولید محدود است. این خودرو توسط شرکت خودروسازی فرانسوی بوگاتی برای جشن تولد ۱۱۰ سالگی مارک بوگاتی ساخته شد. چنتو دیه‌چی ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از بوگاتی شیرون است و از یک موتور ۸ هزار سی سی چهار توربوشارژ W۱۶ با توان ۱۱۷۶ کیلووات در ۷ هزار دور در دقیقه نیرو می‌گیرد. این خودرو با حدود قیمت ۸.۹ میلیون دلار آمریکا به پنجمین خودروی لوکس جهان در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۷۹ کیلومتر در ساعت است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
رولز-رویس سوئیپ‌تیل یکی از گران‌ترین خودرو‌های جهان است که حدود ۱۲.۸ میلیون دلار آمریکا قیمت دارد. این یک خودروی بزرگ و لوکس است که در انگلستان توسط شرکت رولز-رویس موتور کارز ساخته شده است. رولز-رویس سوئیپ‌تیل دارای عرض ۷۶.۶۵ اینچ، طول ۲۰۸.۰۷ اینچ و فاصله بین دو محور ۱۲۲.۵۲ اینچ است. همچنین این خودرو دومین خودروی گران قیمت رولز رویس و یکی از ۱۰ خودروی گران قیمت جهان در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
پاگانی زوندا اچ پی بارچتا یک خودروی اسپرت لوکس ۲ نفره است. این خودرو در سال ۲۰۱۷ برای جشن تولد ۶۰ سالگی بنیانگذار شرکت هوراسیو پاگانی و هجدهمین سالگرد زوندا راه اندازی شد. این خودرو با قیمت ۱۷.۵ میلیون دلار به یکی از گران‌ترین خودرو‌های لوکس جهان در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد. بارچتا دارای موتور ۷.۳ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی است که به غیر از گیربکس شش سرعته دستی، قادر به تولید ۷۸۹ اسب بخار قدرت است. همچنین قادر است تنها در ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۵ کیلومتر در ساعت است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
لاوتو نووآ ابرخودروی لوکس GT بوگاتی است که ۱۸.۷ میلیون دلار آمریکا قیمت دارد. این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شد. این خودرو موتور ۱۶ سیلندر دارد و هیچ خودرویی در دنیا با چنین موتوری وجود ندارد. لاوتو نووآ نه تنها بسیار قدرتمند است بلکه بسیار زیباست. علاوه بر این، این مدل منحصر به فرد بر اساس بوگاتی شیرون ساخته شده است که ادای احترام به بوگاتی آتلانتیک تیپ ۵۷ اس سی است که در چهار نسخه ساخته شده است لاوتو نووآ یکی از ۱۰ خودروی گران قیمت و سریع جهان در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۴۲۰ کیلومتر در ساعت است.
گران‌ترین خودرو‌های جهان
رولزرویس بوت تیل با قیمت ۲۸ میلیون دلار آمریکا گران‌ترین خودروی قانونی خیابانی جهان است. پس از این تنها ۲ خودرو دیگر تولید خواهد شد. رولز رویس بوت تیل یک خودروی لوکس چهار نفره است که طول آن ۱۹ فوت است. سقف آن به جای کانورتیبل کاملا قابل جابجایی است. تنها با فشردن یک دکمه، قسمت عقب خودرو به طور خودکار بالا می‌آید و یک چتر را باز می‌کند. رولزرویس بوت تیل در کارخانه Goodwood طراحی شده است. این خودرو با الهام از قایق‌های تفریحی دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ ساخته شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.
 
infos10 :منبع
مترجم: مژده کریمی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان