تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
حسین امیرعبداللهیان:

اگر آمریکا انعطاف لازم را داشته باشد، توافق دور از دسترس نیست

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

مذاکرات برجامیرویداد۲۴ وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر طرف آمریکایی در مذاکرات احتمالی پیشرو واقع‌بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس تصریح کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون اصل نود مجلس در جریان آخرین وضعیت گفتگوها برای رفع تحریم‌ها قرار گرفتند.

وی افزود: نمایندگان دغدغه‌های بسیار جدی دارند و برداشت برخی این است که در مذاکرات طرف‌های غربی و آمریکا حسن نیت ندارند و در انجام تعهدات شأن در قبال توافق سال ۲۰۱۵ اقدام عملی نداشته و نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه گفت: به نمایندگان اطمینان داریم که ما در وزارت امور خارجه به عنوان مسئول مذاکرات؛ حتماً با حساسیت و دقت نظر، احقاق حقوق ملت ایران را در مذاکرات دنبال خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: کنعانی: احتمالا دور جدید مذاکرات برجامی بزودی برگزار شود/ با حساسیت تحولات اخیر عراق را پیگیری می‌کنیم


امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم، ما برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و اگر مشخصاً طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را در مذاکرات احتمالی پیشرو داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
توافق کاملا دور از دسترس هست به جهت انکه در امریکا تعادل سیاسی وجود ندارد بنابراین هرگونه توافقی با بایدن فقط دموکرات ها منفعت انرا خواهند برد و ایران فقط مجددا پشیمان خواهد شد.
در دور قبلی که ترامپ از توافق خارج شد، امریکا بدعهدی نکرد ایرلن خامی کرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان