تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱

سامانه مانسون دوباره برمی‌گردد؟

کارشناس هواشناسی در مورد فعال شدن سامانه بارشی مانسون در روز‌های آینده گفت: بعید می‌دانیم این سامانه حداقل تا پنج روز آینده فعال شود.

سامانه مانسون دوباره برمی‌گردد؟
رویداد۲۴ کارشناس هواشناسی در مورد فعال شدن سامانه بارشی مانسون در روز‌های آینده گفت: بعید می‌دانیم این سامانه حداقل تا پنج روز آینده فعال شود.

به گزارش ایسنا، سمیه لطفی اظهار کرد: مطابق با الگوی نقشه‌های داده و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی باتوجه به شیو فشاری حاکم بر سطح زمین تا اوایل هفته آینده وزش باد و گاهی گرد و خاک و در مرز شرقی گاهی وزش باد شدید با وقوع طوفان و گرد و خاک نیز قابل پیش بینی است.

وی افزود: دمای هوا تا روز جمعه تغییر محسوسی ندارد و نوسان دما در محدوده شرایط عادی قرار دارد، اما شنبه تا دوشنبه هفته آینده سه تا پنج درجه افزایش دما خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: هشدار نارنجی هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در تاسوعا و عاشورا


این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه سامانه مانسون سه شنبه تا پنج شنبه هفته گذشته منطقه خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار داد، ادامه داد: در هفته گذشته فعالیت سامانه بارشی مانسون در نوار جنوبی کشور حاکم بود که شهرستان‌های طبس، نهبندان و خوسف نیز از آن تاثیر پذیرفت.

لطفی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در نایبند طبس با ۵۱ میلی متر بارش بوده است، اظهار کرد: کریت و خرو طبس نیز از این سامانه تاثیر گرفتند و شاهد بارش‌هایی بودیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان