تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
فعال سیاسی اصولگرا:

نیرو‌های انقلابی به برجام و مذاکرات ایرادات اساسی داشتند/ جریان انقلابی از دولت رضایت ندارد، اما از آن عبور نمی‌کند

کوشکی گفت : شخص آقای رئیسی می خواهد نگرش انقلابی داشته باشد و انقلابی عمل کند اما مدیرانش با او هماهنگ نیستند. به عنوان مثال در قضیه برجام اصلاح طلبان و بسیاری از اصولگرایان هم جهت بودند. نیروهای انقلابی به برجام و مذاکرات ایرادات اساسی داشتند.

نیرو‌های انقلابی به برجام و مذاکرات ایرادات اساسی داشتند/ جریان انقلابی از دولت رضایت ندارد، اما از آن عبور نمی‌کند

رویداد۲۴ نامه نیوز نوشت: سیدابراهیم رئیسی وقتی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد، همه اصولگرایان اعم از سنتی، انقلابی و سوپر انقلابی از او حمایت کردند، اما در یکسالگی آغاز دولتش گویا حامیانش مثل یخ آب می‌شوند. اصولگرایان سنتی این دولت را متعلق اصولگرایان انقلابی و اصولگرایان انقلابی این دولت را متعلق به اصولگرایان سنتی می‌دانند. جالب اینجاست که طیف انقلابی در حال مرزبندی با جریان اصولگرایی نیز هست.

محمدصادق کوشکی درباره چرایی انتقاد اصولگرایان از عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: گرچه شاید چند چهره قدیمی اصولگرایی مثل آقای باهنر این دولت را قبول نداشته باشند، اما این ملاک نیست. معتقدم بخشی از مدیران با وجود تغییر دولت همچنان برسر کارند و عوض نشده اند، آن‌هایی هم که تغییر کرده اند عمدتا نیرو‌های جوان و میانی جناح اصولگرا هستند.

جریان انقلابی از دولت رضایت ندارد، اما از آن عبور نمی‌کند

وی با بیان اینکه بدنه دولت انقلابی نیست و متعلق به اصولگرایان است، درباره انتقاد ذوالنوری به درجازدن دولت سیزدهم، افزود: اصولگرایان با نیرو‌های انقلابی یکی نیستند. وقتی می‌گویم بخش زیادی از مدیران این دولت از جریان انقلابی نیستند، امکان دارد آقای ذوالنوری هم از این دولت راضی نباشد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اصولگرایان عملکرد دولت سیزدهم را بپسندند یا نپسندند، بخش عمده و اصلی نیرو‌هایی که به دولت اضافه شدند از جریان اصولگرایی هستند. بسیاری از مدیرانی اصولگرا و اصلاح طلب مشی دیپلماتیک و محافظه کارند بنابراین حضور آن‌ها در مسئولیت منتج به تحول جدی و ساختاری نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: نماینده اصولگرای مجلس: رئیسی هنوز انتظارات مردم را تامین نکرده


وی ادامه داد: ما نیرو‌های انقلابی داریم که به هیچ جناحی وابسته نیستند، مهمترین وابستگی شان به انقلاب و عامه مردم است، ورودشان به هر عرصه‌ای تحول زاست و محافظه کاری نمی‌کنند، ترسو نیستند، شجاعت انقلابی را برای شکستن تابو‌ها دارند. با این اوصاف معتقدم بخش عمده مدیران دولت سیزدهم از جریان اصولگرایی و غیرانقلابی هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عبور جریان انقلابی از سیدابراهیم رئیسی گفت: عملکرد دولت سیزدهم نیرو‌های انقلاب را راضی نمی‌کند، اما قرار نیست جریان انقلاب از آقای رئیسی عبور کند. جریان انقلاب با وجودی که از بدنه مدیریتی دولت سهم زیادی ندارد، تلاش می‌کند به دولت کمک کند تا دولت بتواند به مردم خدمت کند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های انقلاب از عملکرد دولت راضی نیستند، درباره حمایت دوباره جریان انقلابی از سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال ۱۴۰۴ افزود: این بستگی به عملکرد آقای رئیسی دارد. شخص آقای رئیسی می‌خواهد نگرش انقلابی داشته باشد و انقلابی عمل کند، اما مدیرانش با او هماهنگ نیستند. به عنوان مثال در قضیه برجام اصلاح طلبان و بسیاری از اصولگرایان هم جهت بودند. نیرو‌های انقلابی به برجام و مذاکرات ایرادات اساسی داشتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان