تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

آتش سوزی در پایانه تاسیسات نفتی کوبا

روز جمعه آتش گرفتن مخازن سوخت در هاوانا باعث مفقود شدن ۱۷ آتش نشان شد. از ۸ مخزن موجود در پایانه تاسیسات نفتی کوبا ۴ مخزن بندر ماتانزاس در اثر برخورد صاعقه آتش گرفتند.

آتش در مخازن سوخت هاوانا

رویداد۲۴ عصر روز جمعه صاعقه عظیمی به یکی از مخازن سوخت در شرق هاوانا برخورد کرد گرمای ناشی از این آتش روز شنبه به مخرن دوم رسید. تا کنون بدنبال این حادثه تاکنون دست کم نفر کشته ۱۲۱ نفر زخمی و ۱۷ آتش  نشان مفقود شدند. در این حادثه ۱۹۰۰ نفر از سکنه این منطقه مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.

گفته می‌شود تاحالا آتش به چهارمین مخزن رسیده است به دنبال این وضعیت بغرنج میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در یک پیام توئیتری از دولت‌های مکزیک، ونزوئلا، روسیه، شیلی و... در خواست کمک فوری کرد.

بر اساس گزارش  الجزیره اولین مخزن حاوی حدود ۲۶ هزار متر مکعب نفت خام بود که حدود نیمی از ظرفیت آن در اثر برخورد صاعقه آتش گرفت.  مخزن دوم نیز حاوی ۵۲ هزار متر مکعب نفت کوره بود. این آتش سوزی پس از گذشت  تقریبا پنج روز که  ۴۰ درصد از تاسیسات اصلی ذخیره سوخت کوبا را طعمه خود کرد سرانجام مهار شد. این حادثه باعث خاموشی های گسترده در این کشور جزیره ای شد.

این فاجعه در زمانی اتفاق می‌افتد که هاوانا به خاطر کمبود شدید سوخت با مشکلات زیادی در تامین نیازهای انرژی خود در میان گرمای شدید تابستان مواجه است.  ایالات متحده شش دهه است که تحریم هایی را علیه دولت تک حزبی کمونیست  کوبا اعمال کرده است. در تصاویر روز عکس هایی از آتش سوزی در پایانه تاسیسات نفتی کوبا را ببینید.

مترجم: مژده کریمی

منبع: الجزیره

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان