تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

روشهای غیرفعال کردن پیامک تبلیغاتی همراه اول

پیامک‌های تبلیغاتی از جمله پیامک‌هایی هستند که معمولا برای تبلیغ یک محصول یا یک برند کاربرد دارند. این پیام‌ها عموما با محتوا‌های جذاب و مسابقه‌ای به سیم کارت افراد ارسال می‌شود تا در صورت تمایل در آن‌ها شرکت کنند، اما تعداد زیاد این پیامک‌های تبلیغاتی باعث شده است تا تعدادی از کاربران همراه اول به دنبال غیر فعال کردن سرویس تبلیغاتی باشند.

غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول

رویداد۲۴ پیامک‌های کلی تبلیغاتی اکثرا به شکل کلی برای افراد، متناسب با شرایط زندگی آن‌ها به خطوطشان ارسال می‌شود. پارامتر‌هایی که در این انتخاب لحاظ می‌شوند عبارت اند از محل زندگی، تیم محبوب، ثبت نام شخص در وب سایت، فرم ثبت نام در مکان‌های مختلف.

هدف از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی چیست؟

اطلاع رسانی‌های مهم، دسترسی آسان به افراد، ارتباط مستقیم با مشتریان، اطلاع رسانی تخفیفات و پیشنهادها و… اما برای غیر فعال کردن سرویس تبلیغاتی ابتدا باید متوجه شوید روی سیم کارت و خط شما چه سرویس‌هایی فعال هستند، برای این منظور که در حال حاضر چه سرویس‌هایی بر روی سیم کارت شما فعال است و چه میزان هزینه بابت آن کسر می‌شود، باید از کد‌های دستوری همراه اول نیز کمک بگیرید.

روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

پیامک‌های تبلیغاتی عموما از سوی اپراتور سیم کارت شما ارسال می‌شوند، این پیامک‌ها اصولا توسط خود کاربران و در خرید سرویس‌های اینترنت یا خرید شارژ هنگامی که اپراتور از آن‌ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی سوال می‌کند، تایید را ارسال می‌کنند، اما برای لغو تبلیغات همراه اول کافیست یکی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ارسال عدد ۱ به ۸۹۹۹
  2. کد دستوری #۸۹۹۹*
  3. گرفتن شماره #۸۰۰* جهت اطلاع از سرویس‌های فعال
  4. تماس تلفنی با شماره ۹۹۹۰
  5. نصب برنامه همراه من

همچنین پیامک‌های اطلاع رسانی اپراتور‌ها و بانک‌ها داخل دسته پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول محسوب نمی‌شوند؛ بنابراین نگران نباشید درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، همچنان پیام‌های بانکی و پیامک‌های مهم اطلاع رسانی را دریافت خواهید کرد.

۱- لغو پیامک‌های تبلیغاتی با ارسال پیامک عدد ۱ به ۸۹۹۹

برای لغو ارسال پیامک‌های تبلیغاتی اپراتور همراه اول و خدمات مبتنی بر محتوا، به قسمت پیامک‌های تلفن همراه خود مراجعه نمایید. سپس عدد ۱ را تایپ کنید و به شماره ۸۹۹۹ ارسال کنید. پس از آن پیامکی مبنی بر اینکه عملیات لغو ارسال پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول با موفقیت انجام شده است، دریافت خواهید کرد.
پس از ارسال درخواست لغو پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول دیگر هیچ گونه پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد.

۲- کد دستوری #۸۹۹۹* شماره گیری کنید

یکی دیگر از روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول استفاده از کد‌های دستوری است که می‌توانید از بخش شماره گیری تلفن همراه خود کد دستوری *۸۹۹۹# را شماره گیری نمایید.

بدین ترتیب درخواستی مبنی بر لغو سرویس‌های تبلیغاتی برای اپراتور ارسال می‌گردد و نتیجه این درخواست، تا ۲۴ دیگر به شما توسط پیامکی اعلام خواهد شد.

۳- نحوه اطلاع از سرویس‌های فعال همراه اول

همانگونه که پیش‌تر ذکر شد برای لغو سرویس‌های تبلیغاتی خود، ابتدا باید از سرویس‌های فعال سیم کارت خود اطلاع پیدا کنید و سپس مواردی که لازم نمی‌دانید را غیرفعال کنید. برای اطلاع از سرویس‌های فعال همراه اول کافیست کد #۸۰۰* را شماره گیری کنید و برای لغو سرویس‌های پیامکی همراه اول، از سرویس‌های فعال سیم کارت خود مطلع شوید. پس از آن که کد دستوری را شماره گیری کردید، با موارد زیر مواجه خواهید شد:

  • خدمات فعال
  • قطع خدمات محتوایی
  • قطع تبلیغات
  • تبلیغ از خط شخصی
  • وصل پیامک تبلیغاتی
  • استعلام هویت

۴- تماس با سرویس ۹۹۹۰

همانطور که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول برای اکثر مشترکان این اپراتور، آزار دهنده است و گاهی اوقات منجر به شکایت شده است پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت برای لغو سرویس‌های پیامکی همراه اول یکی از روش‌های بالا را امتحان کنید و اگر هیچ کدام از موارد بالا، باعث لغو سرویس تبلیغاتی نشد، با شماره ۹۹۹۰ تماس حاصل کنید و مشکل سرویس پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول خود را با یکی از اپراتور‌های آن شرکت در میان بگذارید.

۵- لغو از طریق اپلیکشن همراه من

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان از سرویس‌های فعال خط مطلع شد و برای لغو سرویس تبلیغاتی استفاده کرد، اپلیکشن همراه من است که می‌توانید این نرم افزار را را از وبسایت رسمی همراه اول دانلود و روی تلفن همراه خود نصب نمایید. پس از آن که اطلاعات لازم را در بخش ثبت نام این برنامه وارد کردید، امکان مدیریت بهتری نسبت به سیم کارت همراه اول خود، خواهید داشت. همچنین می‌توانید از طریق اپلیکشن همراه من، سرویس پیامک تبلیغاتی همراه اول را لغو کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی را با کد ملی به دست بیاوریم؟


منظور از خدمات مبتنی بر محتوا چیست؟

منظور از خدمات مبتنی بر محتوا این است که اپراتور همراه اول بخشی از خدمات محتوایی خود را مانند مسابقه، منابع آموزشی، سرگرمی، موارد بهداشتی، تفریحی، سلامتی و… ارائه و در مقابل، برای ارائه آن‌ها هزینه‌ای دریافت می‌کند که اصولا باید خود شخص با اطلاعات کامل از هزینه دریافت اینگونه پیام ها، آن‌ها را فعال نماید. در صورتی که تمایل ندارید از حساب سیم کارت شما مبلغی کسر شود یا پیامک‌های تبلیغاتی برای شما ارسال شوند، می‌توانید با استفاده از روش‌های بالا این سرویس را غیرفعال کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان