تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

بزرگترین سرقت های طلا و جواهر در ایران

هر کدامشان در زمان وقوع بزرگترین سرقت طلا و جواهر بودند، اما همگی کشف و دزدان یا راهی زندان و یا روانه قبرستان شدند. در این گزارش با بزرگترین سرقت های طلا و جواهر در ایران آشنا می شوید.

اخبار حوادث

رویداد۲۴ هر گروه در زمان خود بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سرقت را انجام داده بودند، به صورتی که بعد از اعلام خبر سرقت‌ها مردم انگشت‌به‌دهان باقی می‌ماندند. بسیار حرفه‌ای عمل می‌کردند، اما سرانجام در چنگال قانون گرفتار می‌شدند.

سرقت ۷ میلیاردی تحصیلکرده‌ها در کرمان

به گزارش جامعه ۲۴، ساعت ۵:۳۰ بامداد چهاردهم بهمن‌ ماه سال ۹۱  آتش‌نشانی کرمان در تماس مرد ناشناسی از آتش‌سوزی در ساختمان یک آزمایشگاه باخبر شد. با حضور آتش‌نشانان مشخص شد آزمایشگاه به‌صورت کامل در آتش سوخته‌ است.

بعد از اطفای حریق آتش‌نشانان از میان وسایل سوخته آزمایشگاه چند ابزار برش و برشکاری پیدا کردند به‌همین دلیل با توجه به این‌که این وسایل در آن‌جا مشکوک بود موضوع به پلیس گزارش شد.

با حضور مأموران پلیس آن‌ها روی دیوار آزمایشگاه سوراخی به‌ اندازه ۳۵ سانتی‌متر پیدا کردند. یکی از مأموران داخل سوراخ شد و متوجه شد که این سوراخ به مغازه طلافروشی کنار آزمایشگاه راه دارد. با توجه به این‌که احتمال سرقت وجود داشت بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان قرار گرفته و با حضور در طلافروشی متوجه شدند درب گاوصندوق طلافروشی معروف شهر بریده شده‌ است.

با حضور صاحب مغازه مشخص شد هفت میلیارد تومان طلا و جواهر از داخل طلافروشی به سرقت رفته و هیچ ردی از سارقان وجود ندارد.

تحقیقات پلیس برای پیدا کردن دزدان میلیاردی طلا به بن‌بست خورده بود، اما بعد از یک‌سال کارآگاهان متوجه شدند زنی قصد دارد مقداری از طلا‌های سرقتی را در یک استان دیگر به فروش برساند، به‌همین خاطر خیلی زود آن زن دستگیر و به پلیس آگاهی کرمان منتقل شد.

با دستگیری زن جوان او اعتراف کرد که طلا‌ها را با همدستی دو مرد سرقت کرده و مقداری از آن‌ها را فروخته‌ است. با دستگیری آن دو مرد تحقیقات آغاز شد. سرکرده باند که زنی جوان بود در بازجویی‌ها در مورد جزئیات این سرقت گفت: ما هر سه درس خوانده و لیسانس و فوق لیسانس داریم. شب قبل‌ از سرقت وارد آزمایشگاه شده و در آن‌جا مخفی شدیم.

او ادامه داد: ساعت ۱۰ شب وقتی همه آزمایشگاه را ترک کردند شروع به تخریب دیوار کردیم و بعد از آن وارد مغازه طلافروشی شدیم. گاوصندوق طلافروشی بسیار حرفه‌ای بود به‌همین خاطر ما نقاط مشخص در گاو صندوق را بریده و طلا‌ها را سرقت کردیم بعد هم برای این‌که نقشه‌مان لو نرود آزمایشگاه را به آتش کشیدیم.

در ادامه مشخص شد اعضای این باند نصف طلا‌های سرقتی را فروخته و با آن در حال ساخت‌وساز ساختمان هستند و از این راه میلیارد‌ها تومان به جیب زده‌اند.

در ادامه کارآگاهان موفق شدند نیمی از طلا و جواهرات را در استانی دیگر کشف کنند. از این سرقت هفت میلیارد تومانی در سال ۹۱ به‌عنوان یکی از سرقت‌های بزرگ طلا و جواهر یاد می‌شود.

سرقت ۴۲ کیلو طلا از بازار تهران 

نمی‌شود از بزرگ‌ترین سرقت‌های ایران یاد شود، اما از موضوع سرقت ۴۲ کیلوگرم طلا از یک طلافروش در بازار تهران عبور کرد. ۲۰  اسفند ماه سال ۹۳ بود که سارقان در پوشش خریدار طلا با مرد طلافروش در بازار قرار گذاشتند، اما هنگام تحویل گرفتن طلا‌ها با چند قبضه اسلحه از شرکت بزرگ طلاسازی ۴۲ کیلوگرم طلا سرقت کرده و گریختند. این در حالی است که دزدان خبر نداشتند در انباری این شرکت ۶۰کیلو طلای دیگر وجود دارد.

چندی بعد ردپای یکی از سارقان از سوی پلیس شناسایی و مرد جوان دستگیر شد. او اعتراف کرد که برادرش در کار طلا است و ورشکست شده‌ و به‌همین خاطر سه برادر به همراه یک مجرم حرفه‌ای این نقشه را اجرا کرده‌اند.

به گزارش جامعه ۲۴، سرانجام دزدان دو ماه بعد در غرب تهران و یکی از شهر‌های شمال غرب کشور دستگیر شدند.

طراح اصلی این سرقت در اعترافاتش گفت: به‌همراه دو برادرم در بازار طلا پادویی می‌کردیم، اما ورشکست شدیم برای این‌که بتوانیم بدهی‌ها را بدهیم و برای خود مغازه و کسب‌وکاری راه‌اندازی کنیم نقشه سرقت از این شرکت طلاسازی را طراحی کردیم، اما فقط ۶۰ روز طلا‌ها در اختیار ما بود. ما سه ماه برای این سرقت نقشه کشیدیم و حتی یک گریمور حرفه‌ای استخدام کردیم که هویتمان لو نرود، اما باز هم دستگیر شدیم.


بیشتربخوانید: موبایل‌قاپی از ۱۰۰ نفر برای خوشگذرانی!


قتل طلا فروش و خودکشی سارق در کنار کیسه ۲۰ کیلویی طلا

۱۹ شهریور ماه سال ۹۲ و ساعت ۹ صبح بود. سه مرد مسلح و نقاب پوش درحالی‌که مرد طلافروش درحال چیدن ویترین بود وارد مغازه شدند و با پرتاب کیسه به سمت او خواستند تمام طلا‌ها را در اختیارشان قرار دهد.

مرد طلافروش از ترس تمام طلا‌ها را به داخل کیسه ریخت، اما در یک لحظه آژیر خطر را به صدا درآورد. با وجود این‌که ساعت ۹ صبح بود و خیابان خلوت، اما بلافاصله چندین کسبه و مردم رهگذر با شنیدن یک‌صدا مقابل طلافروشی تجمع کردند. دزدان هم سعی کردن با شلیک تیر هوایی مردم را متفرق و راه فرار پیدا کنند.  

بزرگترین سرقت های طلا

هنوز چند ثانیه‌ای نگذشته بود که صدای آژیر پلیس از دور به گوش رسید. دو نفر از سارقان که صدای آژیر پلیس را شنیده و می‌دانستند هر لحظه امکان دستگیری آن‌ها وجود دارد، سوار موتورسیکلت شده و فرار کردند.

سارق سوم، اما دوست‌داشت تمام ۲۰ کیلو طلای داخل گونی را همراه خود ببرد، اما تا به خودش بجنبد مأموران سر رسیده و مغازه طلافروشی را محاصره کردند.

به گزارش جامعه ۲۴،  دزد با گروگان گرفتن مرد طلافروش قصد فرار داشت، اما مأموران با پرتاب گاز اشک‌آور و دودزا در داخل طلافروشی قصد داشتند سارق مسلح را دستگیر کنند. پس‌ از پرتاب مواد دودزا بلافاصله صدای سه گلوله از داخل مغازه شنیده شد.

مأموران پلیس سریع وارد مغازه شدند، اما با دو جنازه روی زمین روبرو شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد پس‌ از پرتاب مواد دودزا سارق ابتدا مرد طلافروش را به قتل رسانده و بعد با شلیک گلوله به خودش به زندگیش پایان داده‌ است.

سرقت برلیان ۵ میلیاردی از جواهر فروشی معروف تهران

۲۵ دی‌ ماه سال ۹۲ دو مرد شیک‌پوش مقابل معروف‌ترین جواهرفروشی تهران در محدوده میدان ونک توقف کردند. آن‌ها وارد جواهر فروشی شدند و از فروشنده خواستند که چند مدل جواهر و برلیان را به‌عنوان نمونه به آن‌ها نشان دهد.

مرد جواهرفروش که فکر می‌کرد مشتری خوبی گیرش آمده‌ است تمام برلیان‌ها و جواهرات را به آن‌ها نشان داد، اما دو مرد شیک‌پوش اعلام کردند که قصد دارند برلیان پنج میلیاردی را خریداری کنند. بعد از چند دقیقه دو مرد خریدار مدعی شدند باید یک جواهر شناس که معتمد آن‌هاست جواهر را ببیند به‌همین خاطر از مغازه خارج شدند تا ساعتی بعد با مرد جواهر شناس به داخل مغازه بیایند و برلیان معروف را خریداری کنند.

صاحب مغازه به‌خاطر این‌که فکر می‌کرد این دو نفر خریدار واقعی هستند تمام برلیان‌ها و جواهراتش را داخل گاوصندوق گذاشت، اما برلیان پنج میلیاردی را در کنار ویترین قرار داد.

هنوز دقایقی از رفتن دو خریدار نگذشته بود که دو مأمور پلیس وارد مغازه شدند و با دست‌بند و بی‌سیم مرد جواهرفروش را به داخل اتاق پشت مغازه برده و در آن‌جا حبس کردند. دقایقی بعد مرد جواهرفروش وقتی بیرون آمد، متوجه شد که برلیان پنج میلیاردی به همراه صد میلیون طلای داخل ویترین به‌ سرقت‌ رفته است.

با اعلام موضوع به پلیس آگاهی تحقیقات دراین‌رابطه آغاز شد و با بررسی دوربین‌های مداربسته ردپای یک مجرم اینترنتی بنام وحید شناسایی و او پنج روز پس‌ از سرقت در شرق تهران دستگیر شد. او اعتراف کرد که دوستش اکبر نقشه این سرقت را کشیده و قرار بوده دو میلیارد در ازای این سرقت به او بدهد.

با بررسی‌های بیشتر مشخص شد اکبر از مخفیگاهش در خیابان کرمان فرار کرده‌ است و هیچ ردی از او وجود ندارد.  ۳۵ روز پس‌ از وقوع سرقت کارآگاهان با شناسایی خودرو اکبر در قزوین او را دستگیر و از داخل خودرو برلیان پنج میلیاردی را کشف کردند.

به گزارش جامعه ۲۴، چند روز بعد دو همدست آن‌ها که در لباس مأمور قلابی وارد جواهرفروشی معروف شده بودند نیز شناسایی و دستگیر و صد میلیون طلا از آن‌ها کشف شد. به‌این‌ترتیب یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های حرفه‌ای از سوی پلیس کشف و اموال سرقتی به مرد جواهرفروش بازگردانده شد.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان