تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

جشن استقلال پاکستان

هر ساله روز ۱۴ آگوست به عنوان روز استقلال پاکستان جشن گرفته می‌شود. در سال ۱۹۴۷ پاکستان که در استعمار بریتانیا بود آزاد شد. مراسم سالگرد استقلال پاکستان امسال نیز در شهر‌های مهم این کشور جشن گرفته شد.

جشن روز استقلال پاکستان

رویداد۲۴ مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد جشن ملی استقلال پاکستان روز یکشنبه در شهر‌های مهم این کشور برگزار شد. در شهر کراچی این مراسم در آرامگاه محمدعلی جناح بنیانگذار کشور پاکستان برگزار شد. در این مراسم مقامات پاکستان بر مزار محمدعلی جناح گل گذاشتند و پرچم پاکستان را برافراشتند.

به گزارش رویداد۲۴ با پایان یافتن استعمار بریتانیا بر پاکستان در ۱۴ آگوست ۱۹۴۷ استقلال پاکستان بطور رسمی اعلام شد. در چنین روزی دولت پاکستان بطور رسمی برای اولین بار در صحنه جهانی ظاهر شد. براساس مصوبه قانونی پارلمان اروپا که قانون استقلال هند نام داشت هند بریتانیایی به دو قلمرو جدید هند و پاکستان تقسیم شد.

منطقه‌ای از شبه قاره هند که از سال ۱۸۵۸ تا ۱۹۴۷ تحت کنترل انگلیس بود معمولاً هندوستان نامیده می‌شد و شامل مناطقی بود که مستقیماً توسط انگلستان اداره می‌شدند و در مجموع هند بریتانیایی نامیده می‌شدند. در تصاویر روز عکس‌هایی از جشن استقلال پاکستان را ببینید.

منبع: الجزیره

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان