تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
وبگاه آمریکایی «دیپلمات»:

اروپا همچنان منتظر پاسخ واشینگتن به ایران در مورد متن پیشنهادی اتحادیه اروپاست

«دیپلمات» به نقل از مقام‌های اروپایی گزارش داد بروکسل منتظر پاسخ ایالات متحده به نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپاست.

اروپا همچنان منتظر پاسخ واشینگتن به ایران در مورد متن پیشنهادی اتحادیه اروپاست
رویداد۲۴ وبگاه آمریکایی «دیپلمات» پنجشنبه (۱۸ اوت) به نقل از مقامات اروپایی گزارش داد اتحادیه اروپا منتظر پاسخ ایالات متحده به نظرات ایران در مورد متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در خصوص برجام است.

به گزارش فارس، یک مقام اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه به وقت واشنگتن در خصوص زمانی که انتظار می‌رود ایالات متحده پاسخ خود را ارائه دهد، گفت: «هر لحظه، اما البته ممکن است فردا باشد». یکی دیگر از مقامات اروپایی اوایل پنجشنبه گفت: «در انتظار واکنش آمریکا هستیم».

به گزارش دیپلمات، وزارت امور خارجه آمریکا تنها مانند تمام هفته گفت به بررسی اظهارات ایران که اواخر روز دوشنبه به اتحادیه اروپا ارسال شد، ادامه می‌دهد. طبق این گزارش، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه در جلسه مطبوعاتی وزارت امور خارجه این کشور به خبرنگاران گفت: بررسی نظرات ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا ادامه دارد. طبق درخواست، ما همچنان بازخورد خود را به طور مستقیم و خصوصی به اتحادیه اروپا منتقل می‌کنیم.

به نوشته این رسانه آمریکایی، پرایس از تایید تماس میان «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران و «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان که وزارت امور خارجه این کشور در توییتی اعلام کرده بود روز پنجشنبه انجام شد، خودداری کرد. این تماس روز پنجشنبه چند ساعت پس از گفت‌وگوی وزیر خارجه عمان با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی منتشر شد.

پرایس در ادامه ضمن بیان این که «عمان در بحث گفتگو‌ها درباره بازگشت احتمالی متقابل به پایبندی به برجام، نقش مهمی ایفا کرده»، مدعی شد عمان همچنین نقش مهمی در تلاش‌های واشنگتن برای دیدن آمریکایی‌هایی که در ایران بازداشت هستند، ایفا کرده و از مسقط تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گمانه‌زنی‌ها و پیشنهاد‌های اسرائیل مبنی بر ارائه امتیازات بیش از حد از سوی ایالات متحده را رد کرد. «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه ما امتیازات جدیدی را برای ایران به عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی آن هستیم، کاملاً نادرست است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان