تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حمله مسلحانه الشباب به هتلی در موگادیشو

بدنبال محاصره هتل موگادیشو توسط نیرو‌های سومالیایی پس از درگیری ۳۰ ساعته با نظامیان الشباب دست‌کم ۱۳ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شدند.

حمله مسلحانه الشباب به هتلی در موگادیشو

رویداد۲۴ به گفته مقامات نظامی، محاصره هتلی در موگادیشو پایتخت سومالی، پس از یورش نیرو‌های امنیتی به ساختمان و کشته شدن افراد مسلح در یک درگیری مسلحانه چند ساعته پایان یافت.

جنگجویان گروه مسلح الشباب وابسته به القاعده روز جمعه پس از ایجاد انفجار و تیراندازی وارد حیات هتل شدند. نیرو‌های امنیتی می‌گویند که در حال پاکسازی مواد منفجره‌ای هستند که جنگجویان در ساختمان کار گذاشته بودند.

الشباب که آخرین تلاش مکرر برای حمله به مکان‌هایی که مقامات دولتی از آن‌ها بازدید می‌کردند را انجام می‌دهد،مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. حمله به این هتل اولین حادثه بزرگ در موگادیشو از زمان روی کار آمدن حسن شیخ محمود، رهبر جدید سومالی است.

محمد عبدالرحمن، مدیر بیمارستان مدینه موگادیشو، گفت که در این حادثه ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. وی گفت: این درحالیست که ۹ نفر پس از درمان به خانه فرستاده شدند و پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در وضعیت وخیم هستند. در تصاویر روز عکس‌هایی از حمله مسلحانه الشباب به هتلی در موگادیشو را ببینید.

منبع: الجزیره

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سعیددولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
2
0
بنابه رجوع بتاریخ در سه مثلث ادیان معتبر در دنیا یعنی یهود مسیح و مسلم...در طول تاریخ و تمدن و فرهنگ و اقتصاد غالب به حاکمیتها که برخی ممالک چه در حیطه ایدولوژی به حاکمیت قاطی بشه یانشه....این پدیده از قدیم الایام بوده هست و خواهدبود و انهم عمل جنسی در قالب مخفی یا هویدا....و در اکثر ممالک در قانون اساسیشان نوعی تجارت و پیشه البته تحت نظارت دولت هم مجوز و پروانه فعالیت و هم از لحاظ بهداشتی کارت مجوز و مشخصات در اماکنی مشخص بکارشان مشغول بوده و با اینکار هم بدولت مالیات هم پرداخت میکنند..و اما در ایران البته تهران بالاخص و در شهرستان هم محله ای مشخص تعبیه کرده و تنها ان منطقه را بقول مذهبیها بگند بکشند...حسن اینعمل بلحاظ تجمیع و رعایت دریافت مبلغ مشخص و رعایت مسایل بهداشت و قبح اینعمل فقط در مکتب اسلام میباشدانهم مملکت ما قبلن هم عرض کردم دو دین یهود و مسیح بلجاط فرهنگ و مسله حقوق شهروندی مجوز فعالیت راداده اند.ولی باعرض تاسف باید اذعان نمودکه کشور ما در اینخصوص از سال57 اینعمل را درزمره گناهان نابخشودنی قراردادند و ان محل های مشخص در شهرها را از بیخو وبن نابود کردند...که متاسفانه و متاثرانه در همه اقصی نقاط شهرها ولو و رها شدند تا تخم روسپی گری و فحشا را در همه اجتماع پخش نموده و همه جارا الوده نموده.و خانواده هایی را متلاشی کرده و به مصرف موادمخدر الوده میکنند..که باعرض تاسف میتوان گفت که جمع اوریشان از ناممکن به محالات تبدیل شده که اثار زیانباری را هم واسه ملت و هم دولت تحمیل میکنند...که جمع اوری اینگونه محله ها حرکتی اشتباه بوده و هست...و در چندین مورد به خاطر اینکه بیدر و پیکر شده متاهلها و مجردها ی سالم را هم الوده مینمایند که در اوردن ان فرد چه مونث و. چه مذکر از لجنزاری که افتاده در اوردنش غیر ممکن میباشد یعنی دیگه از کنترل خارج شده که هیچ و روزبه روز هم بیشتر ازدیروز میشودو درصمن بلحاط شرایط بد اقتصادی هرچقدردلش‌. میخواهد که مبالغ را از طرف مقابل میگیرد.ونوعی تیغ زنی میکنند...
نظرات شما
پیشخوان