تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

سیلاب مرگبار در افغانستان

این روزها سیلاب مرگبار در افغانستان چالش بزرگی برای طالبان ایجاد کرده است. این حادثه دست‌کم جان 20 نفر را گرفت و 35 نفر را زخمی کرد. بلایای طبیعی در افغانستان در حالی رخ می‌دهد که مردم این کشور درگیر خشکسالی، فقر و اعتیاد شدید هستند.

سیلاب مرگبار در افغانستان

رویداد۲۴ یک مقام مدیریت بلایای طبیعی گفت که بر اثر سیلاب‌های شدید در مرکز افغانستان دست کم ۲۰ نفر کشته شدند. باران شدید هزاران خانه را ویران کرده وبه زمین‌های کشاورزی آسیب رسانده است.

این کشور در سال جاری درگیر بلایای طبیعی از جمله خشکسالی و زمین لرزه‌های بزرگ بود. این حوادث در ماه ژوئن بیش از ۱۰۰۰ شهروند افغان را کشت.

محمد نسیم حقانی سخنگوی مرکز مبارزه با بلایای طبیعی افغانستان روز دوشنبه گفت: «در ولایت لوگراین حادثه ۲۰ کشته و ۳۵ زخمی بر جای گذاشت.» این در حالیست که گزارش‌های غیررسمی تلفات این حوادث طبیعی را بسیار بیشتر نشان می‌دهد.

دولت طالبان که در ماه اوت گذشته کنترل کشور را به دست گرفت، برای کنار آمدن با این بلایا تلاش کرده و خواستار کمک شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان در پیامی ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: "ما از جامعه جهانی به ویژه کشور‌های اسلامی و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم که به قربانیان این حادثه کمک فوری کنند. " در تصاویر روز عکس‌هایی از سیلاب مرگبار در افغانستان را ببینید. 


بیشتر بخوانید: زلزله مرگبار در شرق افغانستان


منبع: الجزیره

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
0
0
طفلکیا خدا کمکشون کنه خیلی سخته سیل همه زندگی آدم و ببره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان