تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

روز استقلال اوکراین

روز ۲۴ آگوست به عنوان روز استقلال اوکراین معرفی شده است. اوکراین همه‌ی جشن‌ها و مراسمات این روز را بخاطر تهدیدات روسیه لغو کرد. اوکراین در سال‌های پیش از شروع جنگ روز استقلال از اتحاد جماهیر شوروی را جشن می‌گرفت.

روز استقلال اوکراین

رویداد۲۴ شش ماه از حمله نظامی روسیه به ایران گذشته است. روز چهارشنبه ۲۴ آگوست روز استقلال اوکراین نامیده شده است. اوکراینی‌ها با نمایش تانک‌های سوخته‌ی روس‌ها در خاک اوکراین یاد استقلال اوکراین از اتحادجماهیر شوروی را زنده نگه داشتند. 

مقامات کی‌یف تجمعاتی را در مقیاس بزرگ تا روز پنجشنبه ممنوع کردند، زیرا از ترس این که تعطیلات ملی ممکن است حملات موشکی شدید روسیه را به همراه داشته باشد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از مردم خواست تا هوشیار باشند.

زلنسکی در بیانیه‌ای گفت: تحریک‌ها و حملات وحشیانه روسیه یک احتمال است. لطفا قوانین ایمنی را به شدت رعایت کنید. لطفا مقررات منع رفت و آمد را رعایت کنید به آژیر‌ها دقت کنید. به اطلاعیه‌های رسمی توجه کنید؛ و به یاد داشته باشید: همه ما باید با هم به پیروزی برسیم.

تعداد کمی از ساکنان در میدان مرکزی کیف جمع شدند، جایی که تانک‌های تخریب شده روسیه و توپخانه متحرک در آخر هفته به نمایش گذاشته شد و سرود ملی هر روز ساعت ۷ صبح به وقت محلی پخش می‌شود. در تصاویر روز عکس‌هایی از 

منبع: AP

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان