تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

چرا دور جدید مذاکرات ایران و عربستان به تاخیر افتاد؟

سفیر ایران در کویت به آخرین تحولات مذاکرات ایران و عربستان پرداخت و گفت که تهران و ریاض آماده برگزاری دور ششم مذاکرات هستند، اما تحولات اخیر عراق باعث به تاخیر افتادن این مذاکرات شده است.

چرا دور جدید مذاکرات ایران و عربستان به تاخیر افتاد؟

رویداد۲۴ محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت وگو با روزنامه الرای درخصوص برگزاری دور جدید مذاکرات تهران و ریاض گفت: قرار بود دور ششم مذاکرات میان ایران و عربستان ماه گذشته برگزار شود و قرار بود به محض پایان این مذاکرات حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با همدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایسنا، وی گفت که با توجه به تحولات اخیر در عراق طبیعی است که باید منتظر بمانیم تا کشور میزبان آماده میزبانی مذاکرات شود.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: موضوع از سرگیری مذاکرات و برگزاری دور ششم مورد اتفاق نظر است اما ما منتظر فراهم شدن زمینه مناسب برای مذاکرات در عراق هستیم. کمیسیون‌های ایرانی و سعودی آماده از سرگیری مذاکرات هستند.

ایرانی گفت: مسئولان ایرانی نسبت به روند مذاکرات بسیار خوشبین هستند، ما باید منتظر دعوت بغداد از دو طرف برای ازسرگیری مذاکرات بعد از پایان اتفاقات موجود در عراق باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خوشبینی نسبت به بازگشت سفیر کویت به تهران گفت که حضور بدر عبدالله المنیخ در ایران نشان می دهد که روابط دوجانبه گسترش خواهد یافت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان