تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

پیام غیبت لاریجانی در جلسات اصلاح‌طلبان

پس از گذشت یکسال از دولت رئیسی و احتمال بدست آمدن نتیجه در برجام گویا اصولگرایان سنتی به این نتیجه رسیده اند که اصلاح طلبان دیگر شانسی برای حضور در قدرت ندارند.

پیام غیبت لاریجانی در جلسات اصلاح‌طلبان
رویداد۲۴ به گزارش نامه نیوز، سایت خبرسراسری نوشت: پس از پایان ریاست جمهوری روحانی بنظر می‌رسد دیگر تا مدت‌ها از او خبری نباشد، اما پس از مدتی اخباری مبنی بر دیدار‌های او با برخی وزرا سابق و فعالین رسانه‌ای مطرح گردید و گمانه زنی‌ها در رابطه با دیدار‌های روحانی شروع شد که مهم‌ترین این دیدار‌ها با حضور سیدمحمد خاتمی، علی لاریجانی، محمدرضا باهنر و سیدحسن خمینی برگزار می‌شد که گویای ایجاد نزدیکی اصولگرایان سنتی با اصلاح طلبان دست راستی بود. این دیدار‌های پراکنده ادامه داشت تا زمانیکه محمدقوچانی در مجله آگاهی نو گزارشی درباره دسته بندی جلسات روحانی منتشر کرد:

اول، دیدار ثابت با مدیران و مشاوران و دوستان رسانه‌ای و سیاسی خود برای ثبت خاطرات دوران ریاست جمهوری و طرح برخی پاسخ‌های لازم درباره شبهه‌افکنی مخالفانی درباره این دوران.

دوم. دیدار‌های ادواری با اعضای هیئت دولت به صورت منفرد یا گروهی و به شکل حضوری یا مجازی که نوعی همفکری در طرح مسائل روز است.

سوم. دیدار‌های غیرمنظم و دوستانه با رجال سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدال گرا مانند سید حسن خمینی سیدمحمد خاتمی، علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی، محمدرضا باهنر و اسحاق جهانگیری و محمد جواد ظریف و.

این روند ادامه داشت تا در هفته اخیر نیز خبری مبنی بر یک جلسه دیگر با حضور حسن روحانی، ناطق نوری، سید حسن خمینی و سید محمدخاتمی برگزار شد، جلسه‌ای که هیچ جزئیاتی از آن مانند جلسات قبل منتشر نشده است، اما اسامی افراد حاضر نشان می‌دهد که گویا عده‌ای از این قطار پیاده شده اند؛ محمدرضا باهنر و علی لاریجانی! دو عنصر اساسی پیوند اصلاح طلبان به اصولگرایان میانه رو که از یکسال پیش از انتخابات تا چندی پیش ارتباط نزدیکی را با اصلاح طلبان ایجاد کرده بودند و انتقاداتی از سوی آنان به مقصد رئیسی می‌رسید و احتمال کنارگذاشته شدن راست سنتی از سوی نواصولگرایان را می‌داد علی لاریجانی نیز در مدت زمان منتهی به انتخابات ۱۴۰۰ چهره مطلوب اصلاح طلبان شده بود، اما به دلیل سوابق گذشته و تضاد‌های جناحی، جبهه اصلاحات در بیان رسمی حمایت از لاریجانی تردید داشت، اما در رسانه‌های منصوب به اصلاح طلبان نام لاریجانی جدی‌تر از قبل دیده می‌شد.

حالا پس از گذشت یکسال از دولت رئیسی و احتمال بدست آمدن نتیجه در برجام گویا اصولگرایان سنتی به این نتیجه رسیده اند که اصلاح طلبان دیگر شانسی برای حضور در قدرت ندارند، زیرا از آغاز شکست خورده و دیگر منفعت سیاسی از اصلاح طلبان به کسی نمی‌رسد به همین جهت برچسب اصلاح طلبی برای چهره‌ای مانند لاریجانی که تلاش زیادی برای حضور در قدرت گرفته و در حال تدوین مانیفست حکمرانی است به هیچ وجه برچسب مطلوبی نیست و این رفتار نشان می‌دهد اصلاح طلبان برای عده‌ای فقط نردبان دیده شدن بودند که انتخابات ۱۴۰۰ ابعاد مختلف آن را روشن ساخت. از سوی دیگر لاریجانی تا حدودی مطمئن شده است که احتمالا تایید صلاحیت خواهد شد و همراهی با اصلاح طلبان در این وضعیت چندان برای او به صرفه نیست و اصولگرایان سنتی ترجیح داده اند که به محافل خاص خود برگردند، گویا از سوی دولت رئیسی نیز چراغ سبز نیمه روشنی دیده شده است...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی لاریجانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان