تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

وزیر بهداشت: واکسن کرونا سیاسی شده بود/ کواکس پول گرفت، اما واکسن نداد

وزیر بهداشت گفت: علی‌رغم پرداخت وجه به کواکس هیچ واکسنی برای ما ارسال نشده بود و واکسن یک مسئله سیاسی شده بود.

وزیر بهداشت: واکسن کرونا سیاسی شده بود/ کواکس پول گرفت، اما واکسن نداد
رویداد۲۴ به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته (۷ شهریورماه) به مناسبت هفته دولت با حضور در مسجد جامع قلهک تهران و با شرکت در طرح "سی مسجد، سی مسئول" به تشریح دستاورد‌های یکساله این وزارتخانه پرداخت.

وی با اشاره به نقش مساجد در ابتدای انقلاب و تربیت جوانان باانگیزه و انقلابی، اظهار داشت: ابتکار دولت برای سخنرانی وزرا در مساجد باعث شد سنتی فراموش شده با همتی که صورت گرفت، مجددا احیا شد.

عین‌اللهی یادآور شد: مساجد طبق فرمایش امام (ره) دارای نقش و اثرگذاری ویژه‌ای بوده و هستند؛ چرا که مسجد پایگاه ارتباطی مهمی بین مردم و دولت است. دولت سیزدهم اقبال ویژه‌ای به مساجد دارد و مساجد همواره سنگری مهم در انقلاب از ابتدای آن بوده و خواهد بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مساجد باید محلی باشند که خدمتگزاران دولت در هر رده‌ای گزارش خود را ارائه و از مردم برای اداره بهتر امور استمداد بطلبند.

وی با اشاره به اولین دیدار کابینه دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب، گفت: اولین تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در شروع دولت به ما مدیریت فوری مسئله کرونا و واکسیناسیون عمومی بود و ما این مهم را در دستور کار خود قرار دادیم.

عین‌اللهی به تشریح وضعیت کشور در شیوع و گسترش اولیه کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: زمانی که دولت روی کار آمد روزانه ۵۰ هزار مبتلا، ۸ هزار مریض بدحال و بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دادند. مردم در خانه‌های خود قرنطینه و روحیه مردم بسیار بد و کسب و کار‌ها تعطیل شده بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قبل از شروع دولت فقط ۱۸ میلیون دز واکسن تزریق شده بود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم پرداخت وجه به کواکس هیچ واکسنی برای ما ارسال نشده بود و واکسن یک مسئله سیاسی شده بود و عده‌ای نیز این مسئله را به FATF و ... گره زده بودند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان