تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

فریدون عباسی: باید تولید اورانیوم غنی شده را به ۹۰ درصد و بیش از آن برسانیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ما نباید تولید اورانیوم غنی شده را در سطح ۶۰ درصد نگه داریم و باید تولید آن را به ۹۰ درصد و بیش از آن برسانیم.

فریدون عباسی: باید تولید اورانیوم غنی شده را به ۹۰ درصد و بیش از آن برسانیم
رویداد۲۴ فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توقعات درباره نتایج مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ بیان کرد: پرونده ادعایی که در سه سایت مطرح شده و آژانس آن را پیگیری می‌کند و همچنین پرونده ایران در آژانس تا این مقطع، باید بسته شود.

به گزارش افکار نیوز، بخش‌هایی از گفت و گوی فریدون عباسی را در ادامه می‌خوانید:

*تیم مذاکره کننده ما تاز مانی که گفته نشود پی ام دی بسته شده است و هیچ وقت باز نخواهد شد، باید ایستادگی کنند. همچنین حتما ما باید مواد غنی شده را نگه داری کنیم. حتی توصیه بنده در زمینه راکتور آب سنگین اراک این بوده که تغیر شکل ندهد و به شکل و شمائل قبلی باز گردد و همان راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین راه بیافتد.


بیشتر بخوانید: درتلاشیم آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند


*طرف‌های غربی باید از وجود پلوتونیوم در ایران بترسند. ما پلوتونیوم را برای تولید انرژی می‌خواهیم و نه ساخت سلاح و این باید در کشور موجود باشد. همچنین ما نباید تولید اورانیوم غنی شده را در سطح ۶۰ درصد نگه داریم و باید تولید آن را به ۹۰ درصد و بیش از آن برسانیم. ما این موارد را باید علنی و تحت نظارت آژانس انجام دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان