تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

پلیس: هزینه نگهداری سارقان در زندان ماهانه ۱۰ میلیون است/ هزینه پیشگیری از سرقت چقدر است؟

سخنگوی فراجا با اشاره به افزایش میزان سرقت‌های خرد، گفت: هزینه نگهداری هر سارق در زندان، ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است و این در حالی است که می‌توان با نصف این مبلغ اقدامات پیشگیرانه موثری انجام داد.

هزینه نگهداری یک سارق در زندان

رویداد۲۴ سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا در سومین نشست شورای عالی صبر اظهار داشت: فرماندهی انتظامی ساختاری را برای صلح و سازش و میانجیگری تعریف کرده است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰۳۳ کلانتری مجهز به دایره مشاوره و مددکاری است و این کارشناسان تحصیلات روانشناسی و علوم اجتماعی دارند و سعی بر این است که مراجعه‌کنندگان را به سمت سازش و صلح سوق دهند.

سردار حاجیان افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۷۸۶ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده به دایره مشاوره و مددکاری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته و از این میزان ۷۱ درصد از پرونده‌ها به مصالحه می‌انجامد.

سخنگوی فراجا ادامه داد: علاوه بر دایره مشاوره و مددکاری اکنون ۵۴ مرکز مشاوره نیز فعال است که با نگاه روانشناختی با همکاری بیش از ۲۵۰۰ روانشناس موضوعات و اختلافات را حل و فصل می‌کنند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی تخصصی و نه تبلیغاتی به ضرورت ترویج صلح و سازش اشاره کرد و افزود: صلح و سازش باید دارای ساختار منظم باشد و در این زمینه توجه به اختیارات سازمان‌ها و حمایت سازمان‌های مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است.

سردار حاجیان با تاکید بر تشخیص کانونهای بحران‌ها اظهارداشت: در جرایم مختلف از جمله سرقت به عنوان یک آسیب اجتماعی، اگر کانون‌های شرقت، افراد آسیب‌زا و آسیب‌پذیر را بشناسیم، می توانیم در کنترل آسیب موفق عمل کنیم.


بیشتربخوانید: شرایط زندانی شدن بدهکاران مهریه در سال ۱۴۰۱


سخنگوی فراجا تصریح کرد: سرقت یک آسیب اجتماعی است و برخی افراد برای امرار معاش چاره‌ای جز سرقت ندارد به عنوان مثال معتادان متجاهر چاره‌ای جز سرقت ندارند و از این رو سرقت‌های خرد افزایش یافته و این موضوع باعث تنش‌های اجتماعی و کاهش احساس امنیت می‌شود.

سردار حاجیان با تاکید بر لزوم توجه به عدالت ترمیمی و با اجتماعی شدن مجرمان تاکید کرد: هر چه در پیش رویدادها سرمایه‌گذاری کنیم در پس رویدادها گرفتاری کمتری خواهیم داشت بنابراین با به اشتراک گذاری اطلس اجتماعی و تأثیرگذاری در کانون‌های اثرگذار باید در پیش‌رویدادها موثر عمل کنیم.

سخنگوی فراجا از اعلام آمادگی فرماندهی انتظامی کشور برای همکاری با ستاد ملی صبر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با همراهی در سازش و صلح و میانجیگری بتوانیم سیاستهای این ستاد را همراهی کنیم و به سمت پیشگیری از وقوع جرم پیش برویم.

وی درباره نگهداری از سارقان در زندان‌ها هم بیان کرد: برای نگهداری هر سارق در زندان، ماهانه به صورت میانگین ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم. در حالی که با نیمی از این مبلغ می‌توان از جرم‌ سرقت پیشگیری کرد.

بنا بر این گزارش، سومین نشست شورای عالی صبر با حضور اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، معاون حقوقی شهرداری تهران و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی برگزار شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: زندان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
زندان ها باید تعطیل کنند
هزینه ها رفته بالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
فعلا که به بهانه حبس زایی اکثر پروند های کیفری جریمه نقدی شده خوب پولی هم دولت در میاره
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان