تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱

چقدر باید به دراگان اسکوچیچ پول بدهیم؟

قرارداد دراگان اسکوچیچ به گونه‌ای تنظیم شده که حق فسخ فقط با کارفرما یعنی فدراسیون فوتبال است.

چقدر باید به دراگان اسکوچیچ پول بدهیم؟

رویداد۲۴ داستان حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران به طور رسمی به پایان رسید. مسئولان فدراسیون فوتبال روز گذشته در تماس با این سرمربی به او خبر داده اند کارش در تیم ملی بزرگسالان تمام شده و اگر بخواهد، می‌تواند هدایت تیم امید ایران را به عهده بگیرد.

به گزارش فرارو، این پیشنهاد از سوی دراگان رد شده تا حالا شایعات زیادی درباره مبلغ قرارداد این مربی، شکایت احتمالی و البته غرامت احتمالی اش از فدراسیون فوتبال ایران مطرح شود. حتی یکی دو روز گذشته شایعات عجیبی مبنی بر پرداخت یک میلیون دلاری در صورت اخراج اسکوچیچ مطرح شده که اصلا صحت ندارد. آنطور که خبرنگار فرارو کسب اطلاع کرده قرارداد پایه دراگان اسکوچیچ با تیم ملی فوتبال ایران ۲۰۰ هزار یورو در سال است. این رقم به عنوان رقمی ثابت در نظر گرفته شده و در محافل رسمی به آن استناد می‌شود.


بیشتر بخوانید: کی‌روش به ایران نیامده قرارداد امضا کرد!


با این حال، تمامی ارقام قرارداد دراگان به این ۲۰۰ هزار یورو خلاصه نمی‌شود، چون قریب به چندماه بعد از شروع کار در تیم ملی، بندی دیگر در قرارداد او گنجانده شده که رقم را از ۲۰۰ هزار یورو بالاتر می‌برد. ماجرا از این قرار است که دراگان شروع بسیار خوبی با تیم ملی فوتبال ایران داشت. او در روز‌های بسیار سختی که شانس صعود ایران به مرحله دوم انتخابی جام جهانی هم اندک شده بود، هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و توانست «یوزها» را از بحران خارج کند. جرقه اصلی نتایج او مربوط به بازی سخت با بحرین است که تیم ملی موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر، رقیب را برای اولین بار در دیداری که به میزبانی بحرین برگزار می‌شد، شکست دهد.

آن نتیجه باعث شد تا قرارداد پایه دراگان اندکی تغییر کند. در واقع از بازی با بحرین به این طرف، با اضافه‌کردن بندی که از آن به عنوان «حفظ شأن سرمربی» یاد می‌شود، مقرر شده به ازای هر بازی پنج هزار یورو دیگر به دراگان پرداخت شود. این عدد منهای پاداشی است که او و کادر فنی‌اش از هر برد به همراه تیم ملی دریافت می‌کنند. روی‌هم‌رفته دراگان علاوه بر رقم پایه، به ازای هر بردی که به همراه تیم ملی به دست آورد، چیزی قریب به ۱۰ هزار یورو به پایه قراردادش اضافه کرده است. پنج هزار یورو که قرار شده به ازای هر بازی دریافت کند و رقمی نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ یورو هم پاداش برای برد‌های خارج از خانه لحاظ می‌شود.

بند کلیدی در قرارداد اسکوچیچ

۲۰۰ هزار یورو به علاوه هر بازی پنج هزار یورو، تنها نکته قرارداد دراگان اسکوچیچ نیست؛ چون درباره مدت زمان قرارداد و چگونگی آن هم بحث زیاد بود. اگرچه از ابتدا عنوان شده قرارداد دراگان تا پایان سال ۲۰۲۲ است، ولی این مورد چندان دردسرساز نبوده است. در واقع قرارداد دراگان در گرو رضایت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران است و آن‌ها هر وقت تصمیم بگیرند، می‌توانند این مربی کروات را بدون آنکه هزینه زیادی بپردازند، از کار برکنار کنند! در این مورد عنوان شده که فدراسیون می‌تواند به صورت یک‌طرفه قرارداد دراگان را فسخ کند و برای فسخ قرارداد باید به اندازه سه ماه دستمزد به این سرمربی بپردازد. حال اگر پایه قرارداد اسکوچیچ ۲۰۰ هزار یورو لحاظ شود، در صورتی که فدراسیون بخواهد با این مربی قطع همکاری کند کافی است رقم ۵۰ هزار یورو به او بپردازد و بدون مشکل مقدمات جدایی از این مرد کروات را رقم بزند.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دراگان اسکوچیچ
نظرات شما
پیشخوان