تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱

حمله تند حامد لک به هاشمی‌نسب

یک نفر قلچماق در کادر فولاد هست که فکر می‌کند همه را زده است! قبلا راجع به او صحبت کردم و به اعضای محترم کمیته انضباطی هم گفتم که این دستیار با چه ادبیاتی با بنده حرف می‌زند و سمت من می‌آید. همین بازی با فولاد هم تمام تصاویر مشخص است وقتی که من از زمین بیرون می‌روم، دوباره یک حرفی می‌زند. او طوری حرفی می‌زند و می‌گوید در این فوتبال فقط دعای مادرم را دارم که انگار بقیه مربیان و فوتبالیست‌ها پدر و مادر ندارند و اگر در ورزشگاه هواداران علیه پدران و مادران ما فحش بدهند، اشکالی ندارد

حمله تند حامد لک به هاشمی‌نسب

رویداد۲۴ جدایی از پرسپولیس تصمیم درستی بود که حامد لک با وجود داشتن یک‌فصل دیگر از قراردادش با سرخ‌پوشان گرفت و شرایطی برای خود رقم زد که در یک تیم با آرامش بیشتر و حواشی کمتر به کارش ادامه بدهد و بتواند فرصت درخشش دوباره و بازگشت به شرایط ایده‌آل را پیدا کند که همین اتفاق هم برای او افتاد.

حامد لک پس از اینکه قهرمانی لیگ برتر و سوپر جام و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در مدت حضور دو ساله در پرسپولیس تجربه کرد، در پنج هفته ابتدایی فصل جدید شرایط فوق‌العاده‌ای در مس رفسنجان داشته و به غیر از دریافت یک گل از روی نقطه پنالتی، هیچ گلی در جریان پنج بازی دریافت نکرده که همین اتفاق دقیقا برای پرسپولیس هم افتاده است.

پس از سپری کردن چهار بازی سخت مقابل نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک که حامد لک دروازه خود را بسته نگه داشت، تقابل با شاگردان جواد نکونام در ورزشگاه شهدای فولاد محک جدی‌تری نسبت به تمام بازی‌ها برای این دروازه‌بان با تجربه بود که او بازهم گلی دریافت نکرد و با وجود تنش‌هایی که برای او در این مسابقه به وجود آوردند، توانست تمرکز خود را حفظ کند و چهارمین کلین‌شیت متوالی خود را به ثبت برساند.

اما در پایان این مسابقه تصاویری از عصبانیت و مجادله لفظی حامد لک از یکی از اعضای باشگاه فولاد که مشخص نبود چه سمتی دارد و همچنین یکی از مربیان این تیم منتشر شد که مصاحبه‌های کادر فنی طرفین علیه یک دیگر را نیز به همراه داشت.

بر زمین افتادن حامد لک روی یک صحنه که نارنجک دستی زیر پای او منفجر شد و توقف چند دقیقه‌ای بازی را به همراه داشت نیز یکی دیگر از مسائل حاشیه‌ساز این مسابقه بود چراکه اعضای کادر فنی فولاد خوزستان معتقد بودند مس رفسنجان در این صحنه اتلاف وقت می‌کند تا آن‌ها به گل نرسند.

اکنون حامد لک در گفتگو با "ورزش سه"، به شرایطی که در مس رفسنجان دارد، پرداخته و درباره حواشی دیدار مقابل فولاد هم توضیحاتی ارائه کرده که صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

دو سال خوب کنار پرسپولیسی‌ها داشتم

خیلی دوست ندارم درباره دوران حضور در پرسپولیس صحبت کنم. دو سال خوب در کنار هواداران این تیم داشتم و ممنونم که هنوز هم حمایت می‌کنند و موجب دلگرمی می‌شوند. اتفاقات زیادی در این دو فصل و به ویژه یک سال گذشته برای من افتاد و می‌توانم مدت‌ها درباره آن صحبت کنم، اما ترجیح می‌دهم هیچ حرفی نزنم، چون خاطراتی که در کنار پرسپولیسی‌ها داشتم، از بین می‌رود. دو سال خوب در کنار هواداران این تیم سپری کردم و برای آن‌ها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

هیچ‌وقت آرامش امسال را نداشتم

پیشنهاد‌های خوبی قبل از فصل به دستم رسید، اما پس از صحبت با آقای ربیعی خیلی زود تصمیمم را گرفتم و مس رفسنجان را انتخاب کردم، چون در همان جلسه اول متوجه شدم که محمد آقا در کنار دانش فنی بسیار بالا و اهداف بزرگی که برای خود و تیمش دارد، خوش‌قلب و روراست هستند و می‌توانند به من کمک کنند. از طرف دیگر، باشگاه مس رفسنجان کاملا حرفه‌ای بود و با وجود اینکه دو سال است در لیگ برتر حضور دارد، جزو ۴-۳ باشگاه حرفه‌ای ایران از نظر زیرساخت است که روز به روز پیشرفت می‌کند و اطمینان دارم زودتر از برنامه‌هایش به اهداف خود می‌رسد.

بالاخره توپ‌های ما هم گل می‌شود

پنج بازی است که واقعا بدشانس بودیم و به جز یکبار، توپ‌های ما تبدیل به گل نشدند. در هر پنج مسابقه کاملا برتر از حریفان خودمان بودیم و موقعیت‌های گل بیشتری نسبت به آن‌ها داشتیم، اما هیچ‌کدام تبدیل به گل نشد. بالاخره توپ‌های ما هم گل می‌شود و قرار نیست تا آخر فصل همینطور پیش برود. خدا را شکر تیم سرحال و خوبی داریم که هر بازی بالای ۵ موقعیت جدی درست می‌کنیم که اگر هر بازی یکی از آن‌ها گل می‌شد، الان صدرنشین بودیم.

 از خط دفاعی و هم‌تیمی‌هایم ممنونم

در کنار کادر فنی با دانشی که با سرمربیگری محمد آقا (ربیعی) در تیم ما حضور دارند، بازیکنان واقعا با کیفیتی از نظر فنی و اخلاقی داریم که بازی در کنار آن‌ها واقعا به من کمک کرده و از حضور در کنارشان خوشحالم. از هم‌تیمی‌هایم به ویژه خط دفاعی ممنون هستم که در این چند بازی کمک کردند تا از نظر آمار گل خورده بهترین ایران باشیم. مطمئن باشید تیم ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به این پنج مساوی نگاه نکنید.

مقابل فولاد فقط فشار گرما روی ما بود، نه تاکتیکی

در دیدار مقابل فولاد هیچ فشاری از نظر تاکتیکی و فنی روی ما وجود نداشت چراکه تیم ما از هر نظر تیم برتر بازی بود و موقعیت‌های خطرناک‌تری هم نسبت به آن‌ها ایجاد کرد. اما عجیب است وقتی برخی تیم‌ها نمی‌توانند از نظر تاکتیکی و فنی خودشان را قوی کنند، سراغ داور می‌روند تا او را تحت فشار بگذارند و به کمک اشتباهات داوری نتیجه بگیرند. در بازی با فولاد هم همینطور شد و بین نیمه خواستند داور را تحت فشار قرار بدهند تا در نیمه دوم اشتباه کند و به نفع آن‌ها سوت بزند که خوشبختانه تمام تیم داوری فریب حرکت آن‌ها را نخوردند و ذهنیت‌شان بهم نریخت. اگر هم می‌گویند روی ما در بازی با فولاد فشار بود، فقط بخاطر گرمای هواست، وگرنه از نظر تاکتیکی تیم ما بهتر از آن‌ها کار کرد.

چه باشگاهی توانست مثل شما بازیکن بگیرد؟

متاسفانه برخی‌ها یاد گرفتند با اینکه بودجه نامحدود و نامشخصی دارند، مدام بگویند بازیکن نداریم! مردم فوتبال را می‌فهمند و می‌دانند چه تیمی هزینه کرده یا چه کسی تظاهر می‌کند. می‌گویند ما جزو تیم‌های رده ۶-۵ از نظر بودجه هستیم و نتوانستیم مثل برخی تیم‌ها خرج کنیم، اما یک نفر نیست به آن‌ها بگوید چه باشگاهی توانست این همه مهره که از استقلال و پرسپولیس جدا شدند را دور هم جمع کند؟ احسان پهلوان، سعید آقایی، وریا غفوری، مجید علیاری و ... بازیکنان با کیفیتی هستند که همه تیم‌ها دنبال آن‌ها بودند، ولی فقط شما توانستید بگیرید. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!


بیشتر بخوانید: تفاوت بزرگ در پرسپولیس؛ شاهکار خرید جدید یحیی!
 برای نکونام ارزش زیادی قائلم

برای آقا جواد نکونام بسیار ارزش قائلم و از صمیم قلب او را دوست دارم، اما متاسفانه دستیاران هیچ جایگاهی در این فوتبال ندارند. فوتبال که خاله بازی نیست این رفتار‌ها را داشته باشید. آقا جواد بالا و پایین این فوتبال را دیده و همه چیز را می‌داند، ولی به‌عنوان کسی که سابقه کار کردن با ایشان را دارم، معتقدم اگر برخی از این دستیاران که معلوم‌الحال هستند، کنارش نبودند، الان افتخارات بیشتری هم داشت.

نارنجک را زیر پای من زدند

وقتی تیمت گل نمی‌زند، باید بازی را مدیریت کنی و من هم در لحظاتی از مسابقه سعی کردم این کار را بدون اتلاف وقت انجام بدهم؛ غیر از آن صحنه که تلویزیون هم نشان داد نارنجک را درست زیر پای من زدند. مگر بدنم از فولاد است که با آن نارنجک زمین نیفتم؟ واقعا یک سری مواقع توقع‌هایی دارند که آدم شک می‌کند آن‌ها یک زمان در فوتبال بودند! اگر هم برخی تماشاگران علیه من فحاشی کردند، بخاطر تحرکی بود که آن مربیان به وجود آوردند، وگرنه من با تماشاگران فولاد ارتباط خوبی از گذشته داشتم و دارم.

هواداران فولاد خیلی خوب همه چیز را می‌فهمند

یکی از بهترین دروان فوتبالی‌ام را در فولاد و کنار مردم عزیز اهواز داشتم. زمان حضورم در فولاد فقط چهار باخت همراه این تیم تجربه کردم و با اینکه تیم ما مثل الان هزینه‌های عجیب و غریبی نکرده بود، جایگاه نسبتا خوبی هم به دست آورد، اما حالا آقایان یاد گرفتند پشت تماشاگران قایم شوند. من در همین مسابقه هم با هواداران فولاد هیچ کاری نداشتم، چون کلی روز خوب در کنار آن‌ها گذراندم، اما آن چند مربی یاد گرفتند ضعف خودشان را به داور و امثال حامد لک مرتبط کنند. یاد گرفتند وقتی نتیجه نمی‌گیرند، یکی مثل من را مقابل هواداران قرار بدهند، اما بدانند که تماشاگرانِ الان، فوتبال فهم هستند و دیگر فریب شلوغ کاری‌های قدیم را نمی‌خورند.

 خدا را شکر آقای ربیعی شما را نیاورد...

اصلا نمی‌خواستم درباره این موضوع صحبت کنم، اما، چون سوال می‌پرسید، می‌گویم. مربی گلر آن‌ها که درباره من صحبت کرده، یادش رفته وقتی دو ماه پیش با مس رفسنجان قرارداد بسته بود، پس از حضور من متوجه شد در حدی نیست تمرین گلری بدهد و خیلی زود رفت. خدا را هزاران بار شکر آقای ربیعی تصمیم نگرفت او را بیاورد، چون واقعا از نظر اخلاقی و فنی در حدی نبود که برای گلر‌های تیم بزرگ مس رفسنجان تمرین بگذارد و در این تیم کار کند.

دو سال تمرین نکردنم همراه تیم جبران شد!

خوشحالم الان در کنار آقای عباس کیماسی کار می‌کنم، چون یک مربی کاملا حرفه‌ای و کاربلد است و کاری کرد تا دو سال تمرین خوب نداشتنم همراه تیمم جبران شود. خودم انفرادی تمرین در این دو فصل داشتم، اما حالا کنار تیم هم تمرینات خوبی دارم و کمک کرده تا شرایط بهتری در مسابقات داشته باشم.

چرا در ۱۱ دقیقه وقت تلف شده نتوانستید؟

الکی نگویید بخاطر زمین افتادن، اتلاف وقت و سوت‌های داور نتوانستیم برنده شویم. اصلا فرض را بر این بگیرید من یا بازیکنان دیگر وقت تلف کردند؛ مگر ۱۱ دقیقه وقت اضافه نبود، چرا در آن موقع گل نزدند؟ از طرف دیگر، خواهش می‌کنم آمار بازی را ببینید تا متوجه شوید من در این مسابقه تحت فشار بودم یا نه. اگر هم برخی لحظات بازی را نگه داشتم، بخاطر این بود که تیم ما شکل بگیرد و با بازیکنان‌مان صحبت کنم. طوری درباره موقعیت‌هایشان حرف می‌زنند که انگار یک مسابقه دیگر را دیده‌اند، در حالی که آمار بازی به ما چیز دیگری می‌گوید و نشان می‌دهد موقعیت‌های کدام تیم خطرناک بود.

دنبال تبرئه خودتان نباشید

دو برد در این فصل داشتند که هر دو برد آن‌ها روی اشتباه بازیکنان حریف بوده و هر دو گل‌شان را بعد از دقیقه ۹۰ زدند، اما این بار تیم ما اجازه نداد چنین اتفاقی بیفتد. با جیمی‌جامپ و ... آمدن به زمین هم کار درنمی‌آمد، چون ما آنالیز خوبی از فولاد داشتیم و منطقی بازی کردیم و اگر خوش‌شانس بودیم به گل هم می‌رسیدیم. دنبال تبرئه خودتان و این بازی بد نباشید. وسط نیمه شلوغ‌کاری و سر و صدا کردید، ولی به جایی نرسیدید.

 آن مربی فولاد فکر می‌کند همه را زده!

یک نفر قلچماق در کادر فولاد هست که فکر می‌کند همه را زده است! قبلا راجع به او صحبت کردم و به اعضای محترم کمیته انضباطی هم گفتم که این دستیار با چه ادبیاتی با بنده حرف می‌زند و سمت من می‌آید. همین بازی با فولاد هم تمام تصاویر مشخص است وقتی که من از زمین بیرون می‌روم، دوباره یک حرفی می‌زند. او طوری حرفی می‌زند و می‌گوید در این فوتبال فقط دعای مادرم را دارم که انگار بقیه مربیان و فوتبالیست‌ها پدر و مادر ندارند و اگر در ورزشگاه هواداران علیه پدران و مادران ما فحش بدهند، اشکالی ندارد. او یک روز در صورت حامد لک حرف می‌زند و یک روز دیگر مقابل هواداران پرسپولیس آن کار را انجام می‌دهد و به این کار‌های خودش هم افتخار می‌کند! آقای نسبتا محترم، این کار‌ها برای ۳۰-۲۰ سال پیش است، نه الان که زمین فوتبال را با جای دیگر اشتباه گرفتی.

سال‌هاست این رفتار‌ها را می‌شناسم‌

نمی‌دانم آخر بازی لیدر فولاد بود یا چه کسی که آمد آنطور به من فحاشی کرد، اما او و کسانی که این شخص را فرستادند، بدانند، آن زمان که من در فولاد بودم و زحمت کشیدم، کجا بودند؟ آن موقع که در گرم‌ترین و سخت‌ترین شرایط کار می‌کردم، چه کاری انجام می‌دادند؟ قشنگ مشخص بود آن شخص توجیه شده که بیاید و اعصاب من را بهم بریزد که خدا را شکر در جریان بازی نتوانست هیچ کاری انجام بدهد. من این رفتار‌ها را خیلی سال‌هاست می‌شناسم و برای من آشناست. این حرکت را باید برای دیگر بازیکنان پیاده کنند.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حامد لک
نظرات شما
پیشخوان