تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

هنوز هم عده‌ای برای بازگشت به «ارز دونرخی» فشار می‌آورند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ می‌گوید: درست است که امروز ارز در کشور تک نرخی شده، اما عده‌ای در صدد هستند و فشار می‌آورند که ما مجدد در مسیر دو نرخی شدن نرخ ارز قرار بگیریم که باید در مقابل آن ایستاد.

هنوز هم عده‌ای برای بازگشت به «ارز دونرخی» فشار می‌آورند
رویداد۲۴ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید و تأکید ایشان بر توجه به این حوزه، گفت: ما برای پیشرفت در حوزه تولید باید مشکلات موجود در حوزه زیرساخت‌های قانونی و اجرایی را برطرف کنیم.

به گزارش فارس، بخش‌هایی از گفت و گوی پژمانفر را در ادامه می‌خوانید:

*یکی از مشکلات در حوزه تولید، بحث تسهیلات است، علت این است که بانک‌ها بیشترین نقش را در به‌هم‌ریختگی در حوزه تولید دارند. بانک‌ها با مقاومتی که در مقابل اعطای تسهیلات به حوزه تولید دارند، بیشترین نقش را در ایجاد موانع بر سر راه تولید ایفا می‌کنند.

*حذف ارز ترجیحی و تک نرخی شدن ارز کار بسیار مهمی بود که در کشور انجام شد، اما در این مسیر کار‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که باید انجام شود. واقعی شدن نرخ ارز اقدام مهم دیگری است که در ادامه مسیر تک نرخی شدن باید انجام شود، واقعیت این است که قیمت ارز در کشور ما هنوز واقعی نشده است.

*درست است که امروز ارز در کشور تک نرخی شده، اما عده‌ای در صدد هستند و فشار می‌آورند که ما مجدد در مسیر دو نرخی شدن نرخ ارز قرار بگیریم که باید در مقابل آن ایستاد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان