تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

محمد مرندی: هر چه توافق دیرتر شود، مشکلات اروپا در زمستان بیشتر می‌شود

مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی بی طرف نیستند بلکه هم پیمان آمریکا هستند تاکید کرد که هر چقدر توافق هسته‌ای به تاخیر بیفتد مشکلات کشور‌های اروپایی نیز بیشتر خواهد شد.

محمد مرندی: هر چه توافق دیرتر شود، مشکلات اروپا در زمستان بیشتر می‌شود
رویداد۲۴ محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: تروئیکای اروپا و واشنگتن می دانند که برنامه هسته ای ایران مسالمت آمیز است. ایران خواهان رسیدن به توافقی است که منافعش را حفظ کند.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی مرندی با المیادین را در ادامه می خوانید:

*ما نمی‌توانیم به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد کنیم و سه کشور اروپایی بی طرف نیستند بلکه هم پیمان آمریکا هستند و نباید فریب پروپاگاندا را بخوریم.روشن است که تروئیکای اروپایی خواهان بسته شدن پرونده تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست. رئیس آژانس در صف اروپایی ها و آمریکایی‌هاست و از آن ها پیروی می کند.

*یک مسئول اروپایی در مذاکرات گفت که خواسته های ایران برحق است اما آمریکایی ها تعلل می کنند. ایران آماده امضای توافق است و بدانید که اروپایی ها با توجه به نیازشان به گاز، به توافق هسته‌ای بیشتر نیاز دارند. ایران نفت ‌و گاز خود را می فروشد و توان دستیابی به منابع مالی را دارد.


بیشتر بخوانید: هشدار عباس عبدی به رئیسی؛ فریب «سراب زمستانی» را نخورید


*هر چقدر توافق به تاخیر بیفتد مشکلات اروپا که با نزدیک شدن فصل زمستان به گاز نیاز دارد، زیادتر خواهد شد.بایدن ضعیف است و قبل از انتخابات میان دوره ای از مشکلات داخلی و اقتصادی رنج می برد.

*ایرانی ها از اروپایی ها و آمریکایی ها انتظار دارند که موضع‌شان را تغییر دهند. اروپایی ها مشکلی با رسیدن به توافق ندارند اما مشکل اصلی بایدن ضعیف است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
0
مشکلات مردم چی؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
0
یک وقت باری تو تو ینگی دنیا سخت نباشه . برگرد ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
0
بابک جان ببم
ببین داری باز خاک بازی می‌کنی همین خاک بازی کردی مشروط شدی دانشکده پزشکی بابات امد بردت
نکن ببم
نظرات شما
پیشخوان