تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

نماینده مجلس: بعید می‌دانم مجلس به زاهدی وفا رأی دهد

یک نماینده مجلس گفت: دولت باید برای وزارت کار که یک وزارت‌خانه بسیار مهم و کلیدی است دقت بیشتری داشت و افراد زبده‌تری را برای این منظور در نظر می‌گرفت.

نماینده مجلس: بعید می‌دانم مجلس به زاهدی وفا رأی دهد
رویداد۲۴ جلال محمودزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره معرفی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون یک وزارتخانه بسیار مهم است. این وزارتخانه که بسیار وسیع هست در زندگی و معیشت مردم نقش تاثیرگذاری دارد. هلدینگ‌هایی که این وزارت‌خانه دارد و در سطح کشور فعالیت می‌کنند، می‌توانند زمینه توسعه مناطق مختلف را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت و گوی محمودزاده را در ادامه می‌خوانید:

*معتقدم آقای زاهدی‌وفا این تجربه را ندارد. ایشان زمانی هم که سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده گرفت کمترین ارتباط را با مجلس داشت و فکر نکنم مجموعه همراهی با وی داشته باشد. تسلط آقای زاهدی‌وفا بر بدنه وزارت تعاون بسیار مهم است. این وزارت‌خانه یک وزارت‌خانه وسیع و کلیدی کشور است و تسلط وی به این اندازه نیست که بتواند در همه امور اشراف کافی داشته باشد و بتواند این وزارتخانه بسیار مهم را اداره کند.

*به نظر من دولت باید وزیر بسیار جدی را معرفی می‌کرد که از خود بدنه بود و به خوبی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می‌شناخت چراکه بدنه وزارت کار که بسیار وسیع هم است این موضوع را می‌پذیرفت و با وی همراهی می‌کرد. مجلس هم احتمالا رأی لازم را ندهد در مدتی که آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون بودند کمترین ارتباط را با مجلس داشتند. شخصا حضورش را چندان در مجلس مشاهده نکردم، در یکی الی دو مورد در کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کردند و در سایر کمیسیون‌ها ندیدم‌شان بنابراین بعید می‌دانم مجلس به ایشان رأی دهد و اگر هم رای دهد، رأی بسیار ضعیفی به ایشان خواهد داد.


بیشتر بخوانید: وزیر پیشنهادی «دوتابعیتی» کار/ احتمال رأی‌آوری زاهدی‌وفا در صحن مجلس چقدر است؟


*اگر آقای زاهدی وفا با رأی ضعیف و شکننده وزیر رفاه شود، تاثیر منفی بر عملکرد ایشان و در تعاملش با مجلس و در ادامه راه بدنه وزارت رفاه خواهد داشت. زیرا بدنه این وزارت‌خانه با وی همراه نیست و درصد کمی از همکاران ایشان را به عنوان وزیر قبول دارند و قبول می‌کنند که این امر باعث می‌شود به زیرمجموعه وزارت رفاه و عملکردش لطمه وارد شود، توجه داشته باشید این وزارت‌خانه کلیدی دولت است.

*در نهایت قشری که ضرر می‌کند و آسیب می‌بیند، قشر کارگر و افراد زحمت‌کشی‌اند در کارخانه‌ها کار می‌کنند و تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. افراد شاخص بسیاری هستند، آقای رئیس‌جمهور می‌توانست از بین وزرای قبلی افرادی را مدنظر قرار دهد که از نظر سیاسی هم با دولت همراه هستند و یا بین مدیرانی که در حال حاضر در بخش‌های مختلف توانایی دارند، فردی را انتخاب کند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان