تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

بهشتی پور: هدف از صدور بیانیه، هشدار به ایران برای پذیرش پیشنهاد اروپاست

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی می‌گوید: به دنبال این هستند که با صدور بیانیه، به ایران هشدار بدهند که متن پیشنهادی اروپا را بپذیرد.

بهشتی پور: هدف از صدور بیانیه، هشدار به ایران برای پذیرش پیشنهاد اروپاست
رویداد۲۴ سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) روز شنبه در بیانیه‌ای ادعا‌های خود را درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران تکرار کردند. در این بیانیه آمده است: «در ماه ژوئن، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رأی اکثریت قاطع قطعنامه‌ای را تصویب کرده و از ایران خواست که اقدامات فوری برای پاسخ دادن به سوالات بی‌جواب آژانس انجام دهد. سه ماه بعد، طبق تأیید مدیرکل آژانس در جدیدترین گزارش خود، ایران هیچ گامی در این زمینه برنداشته است».

حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین المللی گفت: تروئیکای اروپا با صدور این بیانیه گره مذاکرات را کورتر کردند و اخبار حاکی از آن است که در اجلاسیه فردا قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی‌شود. آنان می‌دانند که صدور قطعنامه راه حلی برای حل مشکلات نیست و جز بیشتر کردن مشکل، کاربرد دیگری ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز، بخش‌هایی از گفت و گوی بهشتی پور را در ادامه می‌خوانید:

*طرف ایرانی هم باید بدانند لحن این قطعنامه ها، چه ملایم باشد یا سخت، برگ به برگ آن پرونده سازی علیه کشور است و از نظر حقوقی مستندسازی می‌کنند. ما نباید اجازه بدهیم چنین قطعنامه‌هایی صادر شود و نهایت تلاش خود را بکنیم تا مانع از صدور آن شویم.


بیشتر بخوانید: بیانیه سه کشور اروپایی نشان می‌دهد که عزم شان برای اعمال فشار بر ایران در شورای حکام جدی ست


*آنان به دنبال این هستند که با صدور بیانیه، به ایران هشدار بدهند که متن پیشنهادی اروپا را بپذیرد. شما متن بیانیه را می‌خوانید، مشاهده می‌کنید که نوشته است فعالیت هسته‌ای شما توجیه کننده یک فعالیت غیر نظامی نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان