تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

هشدار هواشناسی؛ ورود گرد و خاک به کشور

سازمان هواشناسی از بارندگی و کاهش محسوس دما و همچنین خیزش گرد و خاک در برخی استان های کشور خبر داد.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ آخرین داده‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در برخی نقاط کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر چهارشنبه (۲۳ شهریورماه) تا جمعه (۲۵ شهریورماه) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر و نفوذ هوای خنک به این نواحی، ابتدا در استان‌های اردبیل، گیلان و به‌تدریج مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی و کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

طی ۳ روز آینده شرایط برای تولید گردوخاک روی عراق و انتقال آن به استان‌های نوار غربی و برخی استان‌های مرکزی کشور مهیا است که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

روز شنبه (۲۶ شهریورماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.


بیشتربخوانید: پیش‌بینی وضعیت هوای کشور تا آخر هفته


وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۲۳ شهریور) کمی ابری و وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنج‌شنبه (۲۴ شهریور) کمی ابری و وزش باد همچنین در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان