تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
ابراهیم رئیسی:

آمریکا چرا ایران را مدام تحریم می‌کند؟/ واشنگتن باید تصمیم نهایی را درباره توافق هسته‌ای بگیرد

رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره گفت که گرفتن تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای به عهده آمریکا است.

مذاکره ایران و امریکا

رویداد۲۴ به نقل از الجزیره،  حجت الاسلام رئیسی پنجشنبه شب در این مصاحبه افزود: رفع تحریم‌های ایران باید با دستیابی به ضمانت‌ها همراه باشد و برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای باید موضوعات پادمانی حل شود.

رئیس جمهور ایران گفت: قبل از اینکه غرب از ما بخواهد فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کنیم باید آن را از رژیم صهیونیستی بخواهند که سلاح‌های کشتار جمعی دارد.

رئیسی با تاکید براینکه مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم درباره احتمال دیدار مستقیم با آمریکا، افزود: مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد و آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی با طرف ایرانی انجام دهد.

رئیس جمهور ایران در ادامه درباره تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه ایران اعمال کرد، گفت: اگر واشنگتن خواستار توافق است؛ چرا در جریان مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های جدیدی اعمال می‌کند؟


بیشتربخوانید: احتمال امضای توافق احیای برجام تا ماه‌های آینده وجود ندارد/ طرفین حاضر نیستند مرگ مذاکرات را اعلام کنند


رئیسی در ادامه درباره مذاکرات تهران و ریاض افزود: مذاکرات با عربستان سعودی ادامه دارد و ما پنج دور گفت وگو برگزار کرده‌ایم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ایران همچنین درباره حضور نیروهای خارجی در منطقه، گفت: اگر نیروهای خارجی دخالت نکنند، مشکلات منطقه قابل حل است.

رئیسی در ادامه درباره تحولات عراق افزود: ما از دیدن یک دولت قدرتمند در عراق خوشحال خواهیم شد و عراقی‌ها نباید دیگر اجازه حضور آمریکایی‌ها را بدهند.

رئیس جمهور ایران گفت: کشورهای اروپایی درباره بحران عراق با ما تماس گرفتند و ما به آنها گفتیم که این موضوع به عراقی‌ها مربوط می‌شود.

رئیسی همچنین به مساله یمن اشاره کرد و در این باره افزود: برای دستیابی به آتش بس دائمی و پیشبرد مذاکرات، باید محاصره یمن برداشته شود.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
0
مذاکره مستقیم ایران با 3 کشور اروپایی جنایتکار هم هیچ فایده‌ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است چون به خاطر که هر سه سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکارهستند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
0
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در باره صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بوده است و مقصر اصلی هم دولت خیانتکار حسن روحانی بوده است.
مشکل آمریکا و متحدانش با ایران 100 درصد هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای، برجام و مذاکرات، موشک و منطقه ندارد و تاکنون هم نداشته است چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن درجه یک بوده و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون با حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن درجه یک بوده و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان