تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

واکنش سیاسیون به ماجرای مهسا امینی/ عباس عبدی: این طرز اداره کشور نیست

حادثه تلخ به کما رفتن مهسا امینی که به گفته پلیس به دنبال پوشش نامناسب توسط گشت امنیت اجتماعی برای اخذ تعهد و آموزش قانون به مقر پلیس منتقل شده بود، دستخوش تحلیل‌ها و قضاوت‌هایی قرار گرفته است.

مهسا امینی

رویداد۲۴ مهسا امینی که از سنندج به تهران سفر کرده بود رای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان انتقال و تحت درمان و مداوا قرار دارد، این اتفاق واکنش برخی فعالان سیاسی را در برداشت.

نگاهی به برخی واکنش ها در فضای مجازی 

به گزارش جماران واکنش سید محمد خاتمی به ماجرای «مهسا امینی:
 
باز هم فاجعه ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را می سوزاند!

طبق اخبار، دختر خانمی با ادعای پوشش نامناسب بازداشت و در جریان بازداشت و انتقال دچار جراحات و عارضه قلبی و مغزی می شود!

آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که برای خدا، برای آبروی اسلام و رعایت انتظارات به‌حق مردم و حال بدی که در تنگناهای معیشتی و مواجهه با انواع فساد های ویرانگر و ناکارآمدی ها دارند از این شیوه و رفتارهای خلاف قانون، منطق و شرع دست برداشته شود

و بیش از این زمینه مشوه شدن چهره اسلام و نظام را فراهم نیاورند و با پدیدآورندگان این حوادث برخورد مناسب صورت گیرد؟!

درخواست محمدرضا عارف از قوه قضاییه برای رسیدگی سریع به ماجرای «مهسا امینی»​

 رئیس بنیاد امید ایرانیان نوشت: بار دیگر حادثه ای تلخ و ناگوار برای یکی از بانوان کشورم رخ داد و افکار عمومی جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است .

این حجم از اخبار منفی و ناگوار، خشونت عریان و نفرت پراکنی، روح و روان ملی مردم ایران را آزرده کرده است.

از قوه قضائیه انتظار است که به سرعت  اتفاق تاسف بار  رخ داده برای یکی از  بانوان محترم که در اختیار نیروی انتظامی بوده است را مورد رسیدگی قرار داده و ضمن برخورد شدید و قانونی با خاطیان احتمالی، درباره برکناری آنان از سمت خود تصمیمات لازم را  اتخاذ نماید چرا که ظاهرا برای عده ای استعفاء و کناره گیری از مسئولیتی که لایق آن نیستند سخت و دشوار است .

نامه محمود صادقی به رییس قوه قضاییه در خصوص ماجرای «مهسا امینی»
در نامه محمود صادقی به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای آمده است:

به نام خدا

جناب حجت‌الاسلام آقای محسنی اژه‌ای

رییس محترم قوه قضاییه

باسلام و عرض تسلیت بمناسبت اربعین حسینی (ع)

پیرو انتشار اخباری پیرامون بازداشت خانمی به نام مهسا امینی توسط گشت ارشاد و ابتلای او به عارضه قلبی و به کما رفتن او در محل بازداشت، که موجب نگرانی و آزردگی خاطر عامه مردم شد، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرده: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.» 

 اولا نیروی انتظامی بر اساس کدام مجوز قانونی حق بازداشت شهروندان و به تعبیر خود هدایت آنها برای توجیه و آموزش به مراکز پلیس دارد؟  

ثانیا باتوجه به اقرار پلیس مبنی براینکه نامبرده هنگام بروز عارضه قلبی در اختیار یکی از بخش‌های پلیس تهران بوده،  قطعا مسئولیت حفظ جان و سلامتی او با نیروی انتظامی است.

از جنابعالی به عنوان رییس قوه قضاییه، که طبق قانون اساسی موظف به پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی است، انتظار می‌رود نسبت به چنین رفتارهایی توسط ضابطان دادگستری حساسیت داشته باشید و با صدور دستور ویژه موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و با مسئولان ذی‌ربط برخورد قانونی نموده و جهت التیام خانواده و افکار عمومی نتیجه اقدامات خود را به اطلاع عموم برسانید.

 آذری جهرمی: آسیب جدی به «دختری در حکومت شیعه» بر اثر عوارض اقدامات گشت ارشاد، تلنگری به ما نمی‌زند؟

آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات نوشت: چگونه خود را پیرو هدایتگر معصومی می‌پنداریم که در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه آن گونه به خارج کردن خلخال از پای «زن یهودی» غیرتمندانه فریاد می‌زد؟ آسیب جدی به «دختری در حکومت شیعه» بر اثر عوارض اقدامات گشت ارشاد، تلنگری به ما نمی‌زند؟


بیشتربخوانید: به کما رفتن یک خانم پس از انتقال به مقر فراجا / نیروی انتظامی: برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس هدایت شده بود


سخنگوی دولت اصلاحات: این چه ارشادی است که به مرگ ختم می‌شود؟

عبدالله رمضان زاده در واکنش به ماجرای مهسا امینی نوشت: این چه  ارشادی است که به مرگ منتهی می‌شود؟ حقیقتا معنی کلمات را واژگون می کنید؟

عباس عبدی: این طرز اداره کشور نیست
عباس عبدی در حساب توییتر خود نوشت: درباره خانم مهسا امینی چه باید گفت که پیشتر و در موارد کمابیش مشابه گفته نشده باشد؟ یک کلام این طرز اداره کشور نیست. نه قانونش مربوط مطابق خواست عمومی است، نه در اجرا می توانند متعادل رفتار کنند، و نه قادرند که به شفافیت تن دهند .انتظار هم دارند که ادعاهایشان پذیرفته شود.

واکنش رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به ماجرای مهسا امینی

مسلم معین ، رییس سازمان فضای مجازی بسیج نوشت :
اگر سری به خیابانهای تهران بزنید میبینید که بی حجابی بیداد می کند و خبری از کنترل هم نیست. هوچی گری اصلاحطلب ها و علینژادها بعد از اتفاقاتی مثل #مهسا امینی که سر یک کلاس پیش آمده هم محکم کاری برای تئوریزه کردن بی حجابی با دخیل بستن به #گشت ارشادی است که دیگر وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی : مجلس باید موضوع مهسا امینی را پیگیری کند

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی نوشت :

موضوع مهسا امینی و حادثه رخ داده را باید مجلس به دقت مورد بررسی و هر گونه تخلف قصور مورد بررسی و هر گونه تخلف قصور یاجنایت احتمالی را با قطیت پیگیری نماید.

اگر حقوق مردم از سوی نمایندگان ملت مورد حمایت قرار نگیرد چه کسی باید پیگیر این حادثه تلخ باشد؟امنیت جانی مدرم مقدم بر هر ارشادی است

نماینده مجلس: پرونده "مهسا امینی" را پیگیری کرده و به مردم گزارش می‌دهم

به گزارش ایسنا جلال رشیدی کوچی  درباره گزارش نیروی انتظامی در خصوص مهسا امینی گفت: گزارشی که نیروی محترم انتظامی داده‌اند این بوده که ایشان به جلسه کلاس‌های توجیهی دعوت شده بوده است، این یک گام قابل پیشرفت و قابل تحسین بوده که بخواهند در کلاس‌های توجیهی این کار را انجام دهند ولی اتفاق رخ داده باید بررسی شود. اینکه ما به این راحتی یک دختر جوانی که می‌توانسته سال‌ها زندگی داشته باشد و خانواده‌اش را با این نوع رفتار آزار دهیم، قابل قبول نیست، حداقل برای من این موضوعات قابل هضم نیست. حتماً این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و نتیجه‌اش را شفاف به مردم خواهم گفت.

احمد زیدآبادی: این چه هدایتی است؟

مرگ مغزی ژینا امینی، دختر خانمِ جوان سنندجی، پس از بازداشت توسط گشت ارشاد در تهران، ادامۀ روندِی است که کارشناسان امور اجتماعی بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند.

پلیس تهران گفته است که خانم امینی به قصد "هدایت" دستگیر شده، اما به طور ناگهانی دچار عارضۀ قلبی شده است. اگر این روایت را صد در صد هم معتبر بدانیم آیا پلیس نمی‌داند که صِرف دستگیری یک دختر مسافر شهرستانی در حضور خانواده‌اش چه شوک روانی به او وارد می‌کند؟ دستگیری دختران جوان مردم و انتقال آنها به مقر گشت ارشاد، چگونه به "هدایت" آنها کمک می‌کند که پلیس تهران مدعی آن شده است؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
5
خدایا , خداوندا , بارالها عجب صبری داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!, سایت محترم رویداد24 , اگر می خواهید همین پیام فاقد توهین را هم مثل بقیه پیامهایم , دو روز دیگر منتشر کنید , لطفا" از انتشار آن خودداری فرمایید , چون انشار پیام با تأخیر , دیگر خاصیتی ندارد
ایزدی نجف ابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
2
1.این روش ها و تفکرات و اعمال به دگر از روح حقیق اسلام به جز دوری جوانان از اسلام و کم رنگ شدن عقاید ثمری ندارد.
2.به سیره ی ائمه و آیات قرآن برای دعوت به حق و معروف مراجعه کنید. خدا در قرآن بسیاری از آیات به پیامبر می فرماید تو فقط بشیر و نذیر هستی و مسئول اعمال نیستی فقط ابلاغ کننده ی وحی هستی و اعمال افراد و حسابشان با من هست. این پیامبر(ص) حساب دیگران پس مشخص هست.(خوب هست شخص رهبری گفتند تذکر بده و برو و درجای دیگر گفتند با رفتار متین) اگر پیامبر می خواست این طور رفتار کند آیا اسلامی بود الان (پیامبر با کار فرهنگی و با اخلاق حسنه مردم را جذب کرد)
3.امام حسن ع و امام حسین ع چطور امر به معروف کردند آن پیر مردی که وضو را اشتباه گرفته بود.
4.خاطرم هست آیت الله منتظری ره در مورد حکم زنا یک جایی گفته بود این حالت مترسک هست برای جلوگیری از آن و در ادامه آن گفته بود احکام و حدود در اسلام مثل این بصورتی هست که قبح آن شکسته نشود... (برای آن عمل این طور هست فلسفه ی آن آیا برای حجاب با این اعمال قبح آن شکسته نشده...)
5.اسلام مسئله ی شرب خمر را در آیات قرآن به چه صورتی عمل کرد (بصورت تدریجی اول خدا فرمود مضرات آن از منافع آن بیشتر هست در آخر گفت عمل شیطان هست) حتی خداوند در مورد شرب خمر هم از همان ابتدا سخت برخورد نکرد.
6.مسئلا ی حجاب با روش سخت حل نخواهد شد.این با کار فرهنگی باید عمل شود و وظیفه ی ذاتی پلیس با آن در تضاد هست.
7.این دست برخورد ها ضربه به اسلام و فریضه ی امر به معرف هست.
8.متاسفانه به جای عذرخواهی از خانواده و مردم سعی در لا پوشانی و ماست مالی کردن این اتفاق تخل هستند.
9.خدا رحمت کند آیت اله بهشتی سخرانی آن را چند ماه قبل دیدم برای اولین بار که گفتند به این مضمون :وای به حال ما که دغدغه ی ما به جای فقر و مبارزه با فساد بشود تار موی زن..... ان بزرگان (آیت بهشتی، مطهری و منتظری، طالقانی ظاهرا این روز ها را می‌دیدند.)
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
2
خون این دختر بی گناه پایمال نمی شه. مردم به شدت خشمگین هستند. جنایت وحشتناکی را انجام داده اند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
2
ایت الله بهشتی شادروان چه خوش فرمود که همان بهتر ما جاهلان امر به معروف نکنیم
ای خفه خون گرفته گان !!!
زبونتون رو موش خورده؟؟؟
تویسرکانی بیانیه ای فحش نامه ای هیچ نداری بگی؟؟؟؟
الان سردار کوثری هم یه دفاعیه صادر میکنه و میگه مهسا امینی جاسوس مستقیم اسراییل بود و مستحق مرگ که حکم اعدامش موقع دستگیریش صادر شد
محمدرضا کیانفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
1
.
حسین شریعتمداری مدیر روزنامه کیهان نوشت: در محاکمه سلبریتی‌های حامی آشوب تردید نکنید.

آقای شریعتمداری،
سلبریتی‌ها دست پروردگان جمهوری اسلامی‌اند که در جهالت و خرافات و تعصب بودند به آگاهی رسیدند فهمیدند در خدمت نظامی سراپا جنایت و خیانت و فساد بوده‌اند امید است شما هم به زودی ارتقا یابید و جایتان روی چشم ملت شود.
جان و تنم ای دوست فدای تن و جانت، مویی نفروشم به همه ملک جهانت.
آخر چه بلایی تو که در وصف نیایی، بسیار بگفتیم و نکردیم بیانت.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان