تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
مسابقات جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲

رحمان به آمریکا هم رحم نکرد! / طلای کشتی جهان بر گردن عموزاد

آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم ایران با نمایشی درخشان مقابل حریف آمریکایی صاحب مدال طلای کشتی آزاد جهان شد.

رحمان عمو زاد قهرمان شدرویداد۲۴ در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، رحمان عموزاد خلیلی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای آسیا، در دیدار فینال مقابل جان دیاکومیهالیس از آمریکا به میدان رفت و در پایان در یک کشتی دیدنی با نتیجه ۱۳ بر ۸ به برتری رسید و با ارائه نمایشی بی‌نظیر صاحب مدال طلای جهان شد.

عموزاد با کشتی هجومی خود در طول مسابقات به هیچ رقیبی رحم نکرد و با شایستگی قهرمان جهان شد.

عموزاد پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، در دور نخست برابر جون سوک یون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد نیز برابر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر عثپان‌اف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل حاجی علی اف دارنده ۳ طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از آذربایجان با اقتدار به برتری ۹ بر ۲ رسید و راهی فینال شد.

پیش از این رضا اطری در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم با شکست ۱۰ بر صفر مقابل ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن به مدال نقره رسید.

محمد حسین محمدیان آخرین نماینده ایران در این رقابت‌هاست که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز به مصاف ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان می‌رود.


بیشتر بخوانید: یونس امامی به مدال برنز جهان رسید


پیش از این و در پایان رقابت‌های ۷ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید، محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و یونس امامی در ۷۴ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

علیرضا سرلک نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم طبق اعلام کادر فنی به سر وزن نرسید و حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان