تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

امیر قلعه‌نویی: برکناری اسکوچیچ اخلاق مدارانه نبود

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر گفت: اگر اسکوچیچ در مدیریت رختکن ضعف داشت، چطور تیم ملی به جام جهانی صعود کرد. ما همیشه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم.

امیر قلعه نوییرویداد۲۴ امیر قلعه‌نویی پس از برتری ۳ بر صفر گل‌گهر مقابل پیکان در بازی دوستانه اظهار داشت: ابتدا چند مطلب را بگویم به خانواده محترم امینی تسلیت می‌گویم. همچنین زحمات کشتی‌گیران دلاورمرد کشورمان به ویژه به حسن یزدانی تبریک می‌گویم. به حسن‌آقا توصیه می‌کنم پهلوان ایران هستی ما دنبال قهرمان نیستیم بلکه دنبال پهلوان هستیم و یزدانی پهلوان ما است. به حسن یزدانی توصیه می‌کنم اگر مدال طلا هم نیاورید اخلاق و رفتارت پهلوانی است و این باعث مباهامات ما ایرانی شده است.

وی افزود: بابت بازی با پیکان هم از مجتبی حسینی تشکر می‌کنم. به دلیل تعطیلی لیگ برنامه‌ریزی ما این بود گل‌گهر را در شرایط مسابقه نگه داریم. چهار ۳۰ دقیقه بازی کردیم. در ۶۰ دقیقه اول هوا مقداری گرم بود اما در ۶۰ دقیقه دوم کیفیت بازی بهتر شد. در کل از این بازی راضی بودیم. ۲-۳ جوان هم تست کردیم که خیلی امیدوارمان کردند.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر در مورد گلزنی یونس شاکری در این مسابقه عنوان کرد: طبیعی است بازیکنی که از مصدومیت رباط صلیبی بازگشته نیاز به زمان دارد اما پس از گلزنی از لحاظ روحی و روانی بالا رفت.

قلعه‌نویی در خصوص عملکرد وسلی گومز هافبک برزیلی مقابل پیکان و آیا اینکه در آینده بیشتر به او بازی خواهد داد، گفت: ۱۰۰درصد، او از لیگ بزرگی به ایران آمده که در آن لیگ‌ها چنین زمین‌هایی را نمی‌بینید. در زمین‌های خوب مثل بازی با ملوان کیفیت وسلی هم خوب است. فکر نمی‌کنم بازیکنی در این سطح به فوتبال ایران آمده باشد اما نیاز به زمان دارد زیرا از قاره‌ دیگری آمده است. می‌بینید مسی که از بارسلونا به پاری سن ژرمن رفت هنوز به آن مسی بارسلونا تبدیل نشده این موضوع طبیعی است و وسلی هم نیاز به زمان و بازی دارد. امیدواریم بتواند در طول فصل به ما کمک کند.

وی در خصوص حضور کارلوس کی‌روش در تیم فوتبال ملی کشورمان عنوان کرد:‌ فقط برای او آرزوی موفقیت می‌کنم باید از اسکوچیچ هم تشکر کنم. تیم ملی را در بدترین شرایط به او تحویل دادیم و در بهترین شرایط تحویل گرفتیم. یقین داشته باشید همیشه در قلب ما ایرانی‌ها خواهد بود برای تیم ملی و کی‌روش نیز آرزوی موفقیت دارم.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر در خصوص اینکه او را جزو مربیانی می‌دانند که به خوبی مدیریت رختکن را بلد است اما خیلی‌ها اعتقاد دارند اسکوچیچ نمی‌توانست رختکن و بازیکنانش را به خوبی مدیریت کند و به همین دلیل فدراسیون فوتبال کی‌روش را جایگزینش کرد، پاسخ داد: همه اینها نقل قول است. چرا این حرف‌ها را در بازی با بحرین، عراق و ... نزدند. در آن زمان رختکن تیم ملی خوب بود؟ خدا را قسم می‌دهم تا این اندازه از زحمات انسان‌ها نگذرید. اگر می‌گویند نمی‌توانست رختکن و بازیکنان را کنترل کند در همان بازی‌های اول هم نمی‌توانست چنین کاری را انجام بدهد. اینگونه نبوده اما ما ایرانیان خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. این موضوع گذشت اما به این دلیل که اسکوچیچ دوست من است و زحمات زیادی کشید و به او خسته نباشید می‌گویم.

قلعه‌نویی ادامه داد:‌ اسکوچیچ همیشه در قلب ایرانی‌های قدردان می‌ماند. رفتار خوبی هم با او نکردیم یکی از پیام‌های عاشورا اخلاق و معرفت است. ببینید بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم توماس توخل در بدترین شرایط چلسی را تحویل گرفت و قهرمان اروپا کرد اما در نهایت اخراج شد. ولی رفتار اخلاق‌مدارانه‌ای با او داشتند در حالیکه با اسکوچیچ این کار را نکردیم. تنها ناراحتی ما از این نظر است که با او رفتار خوبی نشد برای اسکوچیچ آرزوی بهترین‌ها را دارم.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر در مورد اینکه پس از گذشت ۶ هفته از لیگ گل‌گهر در بالای جدول قرار دارد و اگر سال گذشته نیز هفت امتیاز از تیمش کم نمی‌شد جزو مدعیان قهرمانی بود، پاسخ داد: هفت امتیاز نبود بلکه ۲۵ امتیاز بود. کم لطفی نکنید. به ما ظلم شد زیرا رأی نبود بلکه ظلم بود، رأی اصولی دارد دیگر نمی‌خواهم به آن موضوع ورود کنم اما به ما ظلم شد. هفت امتیاز از گل‌گهر کم کرده و هشت امتیاز به رقیبان دادند. پنج امتیاز هم از دست دادیم و ۹ گل از تفاضل گل ما کم شد. نگویید هفت امتیاز.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه تیمش می‌تواند امسال مدعی قهرمانی باشد، گفت: چند تیم هزینه بالایی داشتند. هیچ ایرادی ندارد تیم‌ها هزینه کنند. نباید مثل کل دنیا و لیگ‌های انگلیس، ایتالیا و اسپانیا بگوییم چرا یک تیم تا این اندازه هزینه کرد. در این ۶ هفته تیم‌هایی که از قبل روی آنها حساب می‌شد جزو مدعیان بودند اما زود است در مورد مدعی بودن صحبت کنیم.


بیشتر بخوانید:  پاسخ علی دایی به پیشنهاد مهدی تاج


وی در خصوص اینکه آیا تیم ملی با کی‌روش در جام جهانی نتیجه می‌گیرد، توضیح داد: آرزوی همه ما ایرانی‌ها است که تیم ملی نتیجه بگیرد. با توجه به فشار اقتصادی دغدغه و مشکلات دیگری که وجود دارد و من نمی‌خواهم روی آنها ریز شوم عشق و علاقه مردم فوتبال است و با آن زندگی می‌کنند. فرقی نمی‌کند فوتبال ملی باشد یا باشگاهی، ان‌شاءالله بتوانیم با بازی‌های خوب به آنها شادی بدهیم و آنها را خوشحال کنیم نتیجه هم دست خدا است.

قلعه‌نویی در مورد لیست تیم ملی صحبت نکرد و با خنده گفت خداحافظ.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان