تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

سفارت ایران: تهران آماده ارسال سوخت به لبنان است

یک مسئول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد که نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت آماده هستند که طی یک الی دو هفته به سوی لبنان حرکت کنند و در بندری که طرف لبنانی مشخص کند، پهلو بگیرند.

سفارت ایران: تهران آماده ارسال سوخت به لبنان است
رویداد۲۴ یک رسانه لبنانی به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد که در صورت درخواست مقامات بیروت، نفت کش‌های ایرانی طی یک الی دو هفته آماده حرکت به سوی لبنان خواهند بود.

به گزارش ایرنا، شبکه المنار به نقل از یک مسئول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد که نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت آماده هستند که طی یک الی دو هفته به سوی لبنان حرکت کنند و در بندری که طرف لبنانی مشخص کند، پهلو بگیرند.

این مسئول اعلام کرده که بر اساس توافق انجام شده با "نجیب میقاتی"، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و "ولید فیاض"، وزیر انرژی این کشور، هیات لبنانی در تهران درخصوص سه موضوع با وزارت نیرو و نفت ایران در حال رایزنی هستند (این هیات لبنانی از شنبه گذشته در تهران حضور دارد و در حال رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه می‌باشد).

وی گفت که این سه موضوع عبارتند از کمک به لبنان در زمینه سوخت، اصلاح و تعمیر شبکه‌های برق و ساخت نیروگاه‌های تولید برق در این کشور.

سال گذشته بازرگانان لبنانی پنج کشتی، سوخت خریداری شده از ایران را به لبنان (از طریق بنادر سوریه) حمل کردند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لبنان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان