تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

گزارش شهردار تهران از خسارت‌ها به امکانات شهری در پی اتفاقات اخیر

شهردار تهران گفت: در حالی که ما به دنبال این هستیم که سطح خدمات‌رسانی را در شهر بالا ببریم متأسفانه ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۵۴ ایستگاه اتوبوس و ۲۳ خودروی آتش‌نشانی در اتفاقات اخیر آسیب دید.

گزارش شهردار تهران از خسارت‌ها به امکانات شهری در پی اتفاقات اخیر
رویداد۲۴ علیرضا زاکانی، شهردار تهران شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی گزارشی از فعالیت‌های یکساله شهرداری تهران ارائه داد و با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم در شهرداری تهران، اظهارکرد: ما چهار تحول را در دستور کار قرار داریم؛ یک تحول مربوط به درون شهرداری است و به دنبال این هستیم که شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، بخش‌هایی از گفت و گوی زاکانی را در ادامه می‌خوانید:

*موضوعی که در دست تحقیق است به بهانه‌ای تبدیل شده که منجر به آشوب شود چراکه اعتراض مقبول است، اما آشوب هیچ کجا پسندیده نیست و این آشوب به جان و مال مردم ضربه می‌زند. برآورد مشخصی از خسارات وجود دارد، اما اساس تخریب، تخریب آرامش و امنیت مردم است.

*عده‌ای اغتشاشگر باعث آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس شده اند و ۵۴ ایستگاه به بهانه اعتراض آسیب دید؛ ما مسئول ایمنی شهر هستیم، اما ۲۳ خودروی آتش نشانی در روز‌های اخیر آسیب دید و دیروز یک دستگاه آتش نشانی سوزانده شد. همچنین به پاکبانان ما که به رفت و روب پرداخته بودند نیز حمله شد.

*این اقدام محکوم است و مردم آن را نخواهند پذیرفت. در سال‌های قبل نیز این تجربه وجود داشت و با مردم روبه رو شدند و سد مردم آن‌ها را محکوم کرد.

*ما در مرحله‌ای، بخشی از اقدامات را به سامانه قرارداد‌ها متصل کردیم. اگر به سمتی برویم که فروش ملک و خرید‌ها را شفاف کند اقدام خوبی است و ما در حال حاضر امکانات خود را در بورس عرضه می‌کنیم و اقلام را با ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر در بورس خریداری می‌کنیم و کاملا شفاف و مشخص است که از کجا خریداری و در چه پروژه‌ای هزینه می‌شود.

*ما در سه سطح مبارزه با فساد را دنبال کردیم که یک سطح مبارزه با رشوه بود. راه آن سیستمی کردن و مواجهه دقیق بود تا آبروی کل پرسنل خدوم شهرداری با تخلف ۱۰۰ پرسنل از بین نرود که بر این اساس به سمت نظارت‌های تخصصی رفتیم. سطحی دیگر نیز در قرارداد‌ها بود که به سمت عرضه در بورس رفتیم و این امکان ایجاد شد که ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارشناس معتبر به کار گرفته شود و معادله به سمتی برود که به نوعی دخالت عنصر انسانی را در ماهیت کار تحت تاثیر قرار دهیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
121
|
Germany
|
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
1
واله قسم خسارتی که شما و امثال شما مدیران پخمه به شهرداری و کشور وارد میکنید بیشتره.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان