تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱

بازداشت قاضی و وکیل قلابی در قشم/ با هم برادر بودند!

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای دو برادر که با جعل عنوان قاضی و وکیل دادگستری از مردم کلاهبرداری کرده بودند در دادسرای عمومی و انقلاب قشم خبر داد.

بازداشت قاضی و وکیل قلابی در قشم/ با هم برادر بودند!

رویداد۲۴ به گزارش رکنا، مجتبی قهرمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با شکایت تعدادی از ساکنین جزیره قشم از دو برادر که با جعل عنوان و معرفی خود به‌عنوان قاضی و وکیل دادگستری با سوءاستفاده از نام برخی قضات عالی‌رتبه و همچنین استفاده از لوگوی قوه قضائیه مبادرت به کلاهبرداری کرده بودند این موضوع به‌صورت ویژه توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم مورد رسیدگی قرار گرفت و برای دستگیری افراد مورد نظر، دستورات لازم صادر شد. قهرمانی تصریح کرد: پس از دستگیری این دو برادر مشخص شد بر اساس مدارک موجود در پرونده و بنابر اظهارات شاکی‌ها و مالباختگان، متهم اصلی این پرونده که به دروغ خود را به‌عنوان قاضی عالیرتبه معرفی کرده بود، علاوه‌بر داشتن سابقه کیفری از افراد حرفه‌ای و دارای روابط اجتماعی کاذب است که با استفاده از سادگی برخی از مراجعین و ظاهرسازی مبادرت به ارتکاب جرم کرده است.


بیشتر بخوانید: قتل فجیع مرد جوان توسط مرد ثروتمند/ جسد سوخته در شهریار بود


وی ادامه داد: این متهم فقط در یک پرونده با این ادعا که می‌تواند حکم صادر شده را در مراجع عالی قضایی نقض کند، ۳۷۰ میلیون تومان از افراد مختلف کلاهبرداری کرده است. اتهام وارده به متهم اصلی این پرونده مباشرت در کلاهبرداری و اعمال نفوذ برخلاف حق است. وی با بیان اینکه کیفرخواست متهم دیگر این پرونده نیز به اتهام معاونت در کلاهبرداری صادر شده است، بیان کرد: پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به همراه کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی متهمین برای رسیدگی به دادگاه کیفری دو شهرستان قشم ارسال شده است و جلسه رسیدگی به اتهامات آن‌ها ظرف روز‌های آتی برگزار می‌شود. قهرمانی از همه افرادی که توسط این متهمین از آنان کلاهبرداری شده است نیز خواست تا برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب جزیره قشم و حفاظت اطلاعات دادگستری استان مراجعه کنند یا با شماره ۱۵۸۰ تماس بگیرند.

منبع: رکنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث
نظرات شما
پیشخوان