تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱

افزایش قیمت ودکا در روسیه

وزارت دارایی روسیه این افزایش قیمت را به دلیل افزایش هزینه‌های تولید (شامل نیروی کار)، افزایش قیمت اتیل الکل و تحریم‌هایی که در اوایل سال جاری اعمال شد قابل توجیه دانسته است.

افزایش قیمت ودکا در روسیه

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری دولتی ریانووستی وزارت دارایی روسیه قصد دارد حداقل قیمت خرده فروشی الکل قوی مانند ودکا را افزایش دهد.

به گزارش فرارو به نقل از نیوزویک، این وزارتخانه اعلام کرده این اقدامات قرار است در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی اجرایی شوند که پاسخی به افزایش هزینه‌های تولید در نتیجه تحریم‌های اعمال شده پس از حمله روسیه علیه اوکراین است.

طبق پیش‌نویس دستورالعمل تازه حداقل قیمت الکل قوی از جمله ودکا در هر بطری ۰.۵ لیتری از ۲۶۱ روبل (۴.۴ دلار) به ۲۸۱ روبل (۴.۸ دلار) افزایش می‌یابد. حداقل قیمت کنیاک از ۴۸۰ روبل (۸.۱ دلار) به ۵۱۷ روبل (۸.۸ دلار) در هر بطری ۰.۵ لیتری افزایش می‌یابد در حالی که هزینه برندی از ۳۴۹ روبل (۵.۹ دلار) به ۳۷۵ روبل (۶.۶ دلار) افزایش می‌یابد.

وزارت دارایی روسیه این افزایش قیمت را به دلیل افزایش هزینه‌های تولید (شامل نیروی کار)، افزایش قیمت اتیل الکل و تحریم‌هایی که در اوایل سال جاری اعمال شد و کار شرکت‌های روسی را برای تهیه تجهیزات خاص دشوارتر کرده قابل توجیه دانسته است.

طبق گزارش‌ها دولت روسیه حداقل قیمت الکل قوی را برای جلوگیری از اشباع شدن بازار توسط محصولات تقلبی ارزان قیمت تعیین می‌کند. پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه کشورهای غربی دارایی‌های روسیه را مسدود کردند صادرات برخی فناوری‌های پیشرفته را ممنوع نموده و چندین بانک بزرگ روسیه را از سیستم پرداخت سوئیفت حذف کردند. بیش از ۱۲۰۰ شرکت خارجی اعلام کردند که به فعالیت خود در روسیه پایان می‌دهند. ارقام منتشر شده در ماه ژوئن نشان می‌دهند که تولید روسیه پس از اعمال تحریم‌ها ۳.۲ درصد کاهش یافته و تولید خودرو به ویژه ۹۶.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

در تاریخ ۲۱ سپتامبر پوتین بسیج نسبی نیرو را برای حمایت از تهاجم خود به اوکراین اعلام کرد. مقام‌های روس تاکید کرده بودند که تنها ۳۰۰۰۰۰ مرد با تجربه نظامی قبلی به خدمت سربازی می‌روند اما گزارش‌های گسترده‌ای از اعزام مردان بدون سابقه نظامی وجود دارد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان