تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

امضای معاهدات الحاق ۴ منطقه از اوکراین به روسیه از سوی پوتین

ولادیمیر پوتین امروز چهارشنبه قوانین فدرالی را به امضا رساند که توافقنامه‌های الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را تصویب کرد.


امضای معاهدات الحاق ۴ منطقه از اوکراین به روسیه از سوی پوتین
رویداد۲۴ به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همچنین قوانین قانون اساسی فدرال در مورد پذیرش این چهار منطقه به روسیه و تشکیل مباحث جدید فدراسیون روسیه را امضا کرد.

اسناد مرتبط با این تحولات در پرتال رسمی اطلاع‌رسانی حقوقی دولت روسیه منتشر شد. ولادیمیر پوتین همچنین سرپرست‌های موقتی را برای این مناطق تعیین کرد تا کنترل را تا زمانی که روسای جدید از طریق قوانین روسیه انتخاب شوند، به دست بگیرند.

روسیه پس از برگزاری رفراندوم‌هایی که طی چند روز از ۲۳ سپتامبر انجام داد، آن مناطق ذکر شده را به خاک خود ضمیمه کرد؛ رفراندوم‌هایی که کی‌یف و دولت‌های غربی به عنوان امری غیرقانونی و اجباری محکوم کردند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه الحاق آن‌ها را جمعه گذشته اعلام کرده بود. او همچنین به دفاع از این اراضی "جدید" با هر ابزاری متعهد شده و به کی‌یف و غرب نسبت به حمله به آن‌ها هشدار داد.


بیشتر بخوانید: فعال اصولگرا: چه بوی پلویی از سفارت روسیه می‌آید
ولادیمیر پوتین در مراسم ویژه ضمیمه کردن این چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش ضمن حمایت از این رخداد آن را نتیجه "انتخاب مردم" این مناطق دانست و گفته بود: مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای همیشه شهروندان روسیه شده‌اند. ما با هر ابزاری که در اختیار داریم از سرزمینمان محافظت خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه سپس از کی‌یف خواست تا به میز مذاکره بازگردد، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تصریح کرد که کشورش "آماده گفتگو با روسیه است، اما با یک رئیس‌جمهور دیگر نه پوتین. "

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ولادیمیر پوتین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
0
چالب است درقرن بیستم هرکی زورداردکشورکشایی کند وچالب تراینکه ایران دردنیاتنهاکشوری است این تجاوز راتایید کرده است ودراینده کشورایران دردنیاتاوان سختی بابت این سیاست بایدبپردازد
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
0
ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
ارسال تسلیحات اروپا به اوکراین عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
ارسال تسلیحات ناتو به اوکراین عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان